Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Gus

Medlem
Annars i övrigt finns bara Eco på Avianca inom "Syd-/Centralamerika" så det är bara att gilla läget och betala för uppgradering vid incheckning, eller knö in sig.
Du kan inte betala för uppgradering då Avianca har slutat med business bortsett från Europa-linjerna.

 
Idag fick jag "tjafsa" lite med en agent efter en genomförd *A bokning, dom hade tagit 850x2
Jag påtala snällt i andra samtalet att detta är fel...
Det ska vara 450.- per person således 900.- tot, inte 1700.- för bokningen.
Agenten börja rabbla om att det är alltid så när man bokar via telefon, då fick jag förklara igen att nej...
En bokning som är för *A och INTE kan bokas på Sas *A sökning kostar 450.- per person, inget annat...
Efter en lång väntan medans agenten ringde EB avdelningen så återkommer han och säger att det stämmer och dom ska betala tillbaka.

Har även märkt att agenterna har lite svårt att skilja på nya avgifterna för att ändra och avboka en ren Sas award och en *A award.
Förhoppningsvis lägger sig detta när dom är mer vana vi det att det skiljer sig.
 
Idag fick jag "tjafsa" lite med en agent efter en genomförd *A bokning, dom hade tagit 850x2
Jag påtala snällt i andra samtalet att detta är fel...
Det ska vara 450.- per person således 900.- tot, inte 1700.- för bokningen.
Agenten börja rabbla om att det är alltid så när man bokar via telefon, då fick jag förklara igen att nej...
En bokning som är för *A och INTE kan bokas på Sas *A sökning kostar 450.- per person, inget annat...
Efter en lång väntan medans agenten ringde EB avdelningen så återkommer han och säger att det stämmer och dom ska betala tillbaka.

Har även märkt att agenterna har lite svårt att skilja på nya avgifterna för att ändra och avboka en ren Sas award och en *A award.
Förhoppningsvis lägger sig detta när dom är mer vana vi det att det skiljer sig.
Var med om samma, fick snällt förklara för agenten att jag inte kan boka en open jaw via hemsidan och det skulle såklart kontrolleras med supervisor. Tog 5 minuter sen var det grönt ljus.
 

filip23

Medlem
Föräldrarna har en flight MAN-SIN med SQ C och är statuslösa. Hur ser möjligheterna ut med lounge på MAN för dem med dessa förutsättningar?
 

magost

Medlem
Jag knep en bokning på webben i februari när SQ öppnade ett tag. LHR-SIN-BNE / BNE-SIN-LHR i Business.
Tanken var att lägga till anslutningar från ARN samt till CHC.

Ringde in idag och fick då besked (efter att agenten gått iväg och frågat) att avtalet med SQ hade "fallit igenom" så man kunde inte just nu
ändra bokningar som behövde biljetteras av SQ. Så även om jag ville lägga till NZ & SK flyg kunde han inte göra det.
Han menade att det sannolikt skulle komma ett nytt avtal innan jag åker (december) men kunde inte säga säkert.
Just nu är det således separata bokningar som gäller för anslutningarna, eller ha "is i magen" att det släpper.

Känns inte som det skulle hjälpa med HUACA, Någon annan som erfarit detta?
 

Rickard_O

Medlem
Jag knep en bokning på webben i februari när SQ öppnade ett tag. LHR-SIN-BNE / BNE-SIN-LHR i Business.
Tanken var att lägga till anslutningar från ARN samt till CHC.

Ringde in idag och fick då besked (efter att agenten gått iväg och frågat) att avtalet med SQ hade "fallit igenom" så man kunde inte just nu
ändra bokningar som behövde biljetteras av SQ. Så även om jag ville lägga till NZ & SK flyg kunde han inte göra det.
Han menade att det sannolikt skulle komma ett nytt avtal innan jag åker (december) men kunde inte säga säkert.
Just nu är det således separata bokningar som gäller för anslutningarna, eller ha "is i magen" att det släpper.

Känns inte som det skulle hjälpa med HUACA, Någon annan som erfarit detta?
Nog större risk att du blir av med hela bokningen om du inte träffar rätt personer.
Jag gjorde en ombokning av en SQ-bokning och hamnade i ett vakuum då jag gjorde bokningen på eftermiddagen innan dom nya reglerna för SQ kom igång igen. Så när det skulle biljetteras så stötte dom på patrull då de va nya regler.
Hade turen att få en agent som med hjälp av sin mentor låste upp biljetter åt mig för jag hade ju faktiskt bokat när det va godkänt att göra det.

Men jag skulle defintivt inte lita på att detta händer igen, finns inte en chans att jag rör min bokning nu, även om det magiskt skulle dyka upp första klassbiljetter på hemresan så väljer jag att sitta still i båten i lugn och ro.
 

eddo

Medlem
Jag knep en bokning på webben i februari när SQ öppnade ett tag. LHR-SIN-BNE / BNE-SIN-LHR i Business.
Tanken var att lägga till anslutningar från ARN samt till CHC.

Ringde in idag och fick då besked (efter att agenten gått iväg och frågat) att avtalet med SQ hade "fallit igenom" så man kunde inte just nu
ändra bokningar som behövde biljetteras av SQ. Så även om jag ville lägga till NZ & SK flyg kunde han inte göra det.
Han menade att det sannolikt skulle komma ett nytt avtal innan jag åker (december) men kunde inte säga säkert.
Just nu är det således separata bokningar som gäller för anslutningarna, eller ha "is i magen" att det släpper.

Känns inte som det skulle hjälpa med HUACA, Någon annan som erfarit detta?
Jag hade nog inte heller vågat röra SQ-bokningar för tillfället om man inte vill riskera problem. Hört både om folk som påstår att de lyckats lägga till anslutningar men också de som, precis som dig, fått nej. Har man ingen bra alternativ rutt ifall att SQ-bokningen skiter sig så hade jag bokat anslutningar separat istället.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

MLC

Medlem
Jag knep en bokning på webben i februari när SQ öppnade ett tag. LHR-SIN-BNE / BNE-SIN-LHR i Business.
Tanken var att lägga till anslutningar från ARN samt till CHC.

Ringde in idag och fick då besked (efter att agenten gått iväg och frågat) att avtalet med SQ hade "fallit igenom" så man kunde inte just nu
ändra bokningar som behövde biljetteras av SQ. Så även om jag ville lägga till NZ & SK flyg kunde han inte göra det.
Han menade att det sannolikt skulle komma ett nytt avtal innan jag åker (december) men kunde inte säga säkert.
Just nu är det således separata bokningar som gäller för anslutningarna, eller ha "is i magen" att det släpper.

Känns inte som det skulle hjälpa med HUACA, Någon annan som erfarit detta?
Jag har lagt till ben på två olika bokningar med SQ. Enligt dom jag pratat med på telefon ska det inte vara något problem så länge man inte ruckar på benen som inkluderar SQ. Fick själv lite panik där när båda bokningarna var till och från LHR :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen