Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

FilipJ

Medlem
Tänkte om det blir en försening/ombokning innan resan som gör att stoppet blir över 24h vilket inte är tillåtet.
Om du blir ombokad eller om någon flight är sen så att ditt byte överstiger 24h skall det inte ställa till med några problem. Regeln handlar om att man inte skall vara tillåten att genomföra själva bokningen med ett planerat byte över >24h som en del av resan.
 
Last edited:
Fick ett ben inställt på hemresan, man blir ombokad till någon obskyr 50 timmarsresa med 9 timmar i Munchen bland annat, ringer in till SAS och ska ändra till en bättre väg man själv hittat och då tror agenten att jag ska behöva betala ombokningsavgifter på detta. Man undrar ju hur lång tid dessa "nya" på kundtjänsten ska behöva innan dem har koll på gällande regelverk? Känns som att många bara glatt betalar för att dom inte vet bättre, tycker det är riktigt dåligt att det inte är bättre koll...
 

Jannes

Medlem
Fick ett ben inställt på hemresan, man blir ombokad till någon obskyr 50 timmarsresa med 9 timmar i Munchen bland annat, ringer in till SAS och ska ändra till en bättre väg man själv hittat och då tror agenten att jag ska behöva betala ombokningsavgifter på detta. Man undrar ju hur lång tid dessa "nya" på kundtjänsten ska behöva innan dem har koll på gällande regelverk? Känns som att många bara glatt betalar för att dom inte vet bättre, tycker det är riktigt dåligt att det inte är bättre koll...
Blev det fel diskussionstråd i misstag?
 

Jannes

Medlem
Ah, tänkte det lät mera som en diskussionsöppnare för "SAS dehär har ni inte gjort bra"-tråden då det inte lät som ett award-specifikt problem. Sorry.
 

mustam

Medlem
Jag var tvungen att göra en ändring på vår Reward resa med SQ i tisdags, inte på själva SQ benet LHR-KIX utan LLA-LHR.
Agenten gjorde ändringarna utan problem, men biljetterna blev inte biljetterade automatiskt, var tvungen att ringa in i morse.
Agenten var i kontakt med EB avdelningen och dem gjorde det medans jag väntade, jag fick biljetterna utskrivna och dom syns korrekt i appen och på hemsidan.
Få se om man själv vågar ändra dom korta benen, utan att någon agent råkar ställa till det med SQ benen..
 
Toppen