Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

mustam

Medlem
Har själv en resa till Australien, men vill ändra dom korta benen då dom endast fanns i ekonomi när jag bokade.
Vet inte om man vågar göra något..
 

Greymatter

Ny medlem
Jag var tvungen att göra en ändring på vår Reward resa med SQ i tisdags, inte på själva SQ benet LHR-KIX utan LLA-LHR.
Agenten gjorde ändringarna utan problem, men biljetterna blev inte biljetterade automatiskt, var tvungen att ringa in i morse.
Agenten var i kontakt med EB avdelningen och dem gjorde det medans jag väntade, jag fick biljetterna utskrivna och dom syns korrekt i appen och på hemsidan.
 

Mr Basic

Medlem
Efter att blivit inspirerad av @Mattias Holmén ´s Seychellerna resa; https://www.businessclass.com/forum...serapport-inkl-reseplanering-maj-2022.102833/ Hittade jag tillgänglighet runt trettonhelgen 2024 till Seychellerna. Gör en copy paste och tittar på Four Seasons samt Mango House. Verkar även prisvärt att boka helikopter transfer över till Praslin/La digue.
Gjorde i princip likadant. Bokade dock flyg SEZ-Praslin ToR. Samma boende på Praslin och samma/likadan hyrbil. Tyvärr var @Mattias Holmén boende på La Digue fullbokat så här 9 mån innan så det blev ett liknande. Eftersom vi är där under nordväst-passaden valde vi att avsluta på Kempinski.
 

Osten

Medlem
Ska bli kul att åka A380 första gången! Synd man inte fick in en business på sista benet hem till CPH från Frankfurt.


Bonusprogram: Eurobonus
Flygbolag: Austrian Airlines, Eva Air, Asiana Airlines, Lufthansa
Kabinklass: Business/Economy
Avreseort: CPH (Köpenhamn Kastrup)
Destination: BKK (Bangkok)
Enkelresa eller Tur&retur: T/R
Antal poäng (per person): 82 500 (2-4-1 Amex kupong)
Skatter&avgifter (per person): 1 333 SEK
Antal resenärer: 1
När (avresans tidpunkt): December 2023
Bokad: April 2023


Flighter:
CPH-VIE - Austrian Airlines – Airbus A320-100/200 - Business
VIE-TPE - EVA Air - Boeing 787 Dreamliner - Business
TPE-BKK - EVA Air - Airbus A330-300 - Business

BKK-ICN - Asiana Airlines - Airbus A380-800 - Business
ICN-FRA - Asiana Airlines - Airbus A380-800 - Business
FRA-CPH - Lufthansa - Airbus A320neo - Economy
Snyggt! Är det fortfarande Asianas gamla First class stolar på A380-800? Rad 1-3. Jag vet att de har tagit bort First Class Servicen, men kommer ihåg stolarna som riktigt magiska :)
 
Blir 23h 30min i Taipei, lite orolig där om det blir en försening och man går över 24h.

Flighter:
GOT-MUC | Lufthansa- A319
MUC-VIE | Austrian - A320-100/200
VIE-TPE | Eva Air - 787-10
TSA-HND | Eva Air - A330-300

NRT-TPE | Eva Air - 787-10
TPE-VIE | Eva Air - 787-10
GOT-VIE | Austrian - A320-100/200


Vad är risken i att gå över 24h?
 
Toppen