Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

Abbs

Medlem
Näh…det gör jag inte… . Dom äkta ”dubbelsängarna” på SQ A380 är på rad 11, 91 och 96) dom är spärrade för ”seating” ända fram till incheckning börjar..Har för mig att det är pga Infant…lika på deras A350, där är det rad 11 och 19 som är spärrade (mer benutrymme men ingen dubbelsäng).
Har inget att göra med bassinet utan att det är reserverat för PPS.
 

Rickard_O

Medlem
Näh…det gör jag inte… . Dom äkta ”dubbelsängarna” på SQ A380 är på rad 11, 91 och 96) dom är spärrade för ”seating” ända fram till incheckning börjar..Har för mig att det är pga Infant…lika på deras A350, där är det rad 11 och 19 som är spärrade (mer benutrymme men ingen dubbelsäng).
Varför pratar du om SAS check in då?
Jag har full koll vilka rader du menar, det är bara att gå in och ändra sin plats när dom öppnas upp.
Det skrivs ju in inlägget ovanför ditt hur du går till väga, du börjar blanda in SAS incheckningstider som inte har något med saken att göra OM det inte är så att man inte är kapabel att hantera en dator eller smartphone för att byta sin egen plats innan incheckning startar.
 

toer00

Medlem
Men om SQ’s incheckningsdisk börjar 48 h innan vid avresa fr. London, men iom att tex vi har SAS första benet ARN-LHR, så gäller väl

If the first flight in your itinerary is operated by a different airline (even if your flight code begins with SQ), you should check in on the partner airline’s website .

Så om SAS öppnar 30 timmar före för incheckning och SQ 48 timmar…så det innebär väl att de som börjar i London kan plocka dubbelsängarna innan vi kan… Men ingen anledning att argumentera om det…man kan bara hoppas och försöka…
 

Ilmu90

Medlem
Näh…det gör jag inte… . Dom äkta ”dubbelsängarna” på SQ A380 är på rad 11, 91 och 96) dom är spärrade för ”seating” ända fram till incheckning börjar..Har för mig att det är pga Infant…lika på deras A350, där är det rad 11 och 19 som är spärrade (mer benutrymme men ingen dubbelsäng).

Vad bra att veta. Jag undrade varför jag hade möjlighet att boka dubbelsängsplatsen. Men då är det pga att jag har en infant. Min resa med SQ till LHR är den 5 november. Enbart rad 11 var blockad för mig medan 91 och 96 var möjliga att välja.
 

apknug

Medlem
Men om SQ’s incheckningsdisk börjar 48 h innan vid avresa fr. London, men iom att tex vi har SAS första benet ARN-LHR, så gäller väl

If the first flight in your itinerary is operated by a different airline (even if your flight code begins with SQ), you should check in on the partner airline’s website .

Så om SAS öppnar 30 timmar före för incheckning och SQ 48 timmar…så det innebär väl att de som börjar i London kan plocka dubbelsängarna innan vi kan… Men ingen anledning att argumentera om det…man kan bara hoppas och försöka…
Då bör du planera in ett väääldigt långt lounge besök i London , längre än 18h.
 

Rickard_O

Medlem
Men om SQ’s incheckningsdisk börjar 48 h innan vid avresa fr. London, men iom att tex vi har SAS första benet ARN-LHR, så gäller väl

If the first flight in your itinerary is operated by a different airline (even if your flight code begins with SQ), you should check in on the partner airline’s website .

Så om SAS öppnar 30 timmar före för incheckning och SQ 48 timmar…så det innebär väl att de som börjar i London kan plocka dubbelsängarna innan vi kan… Men ingen anledning att argumentera om det…man kan bara hoppas och försöka…
På samma sätt som du väljer platser idag i förväg, kan du välja en plats hos Singapore när dessa öppnas upp XX-antal timmar före avgång.
Du behöver inte checka in för att välja en ny plats, du hakar upp dig på hela incheckningsproceduren istället för att se att man bara kan välja en plats.
 

toer00

Medlem
På samma sätt som du väljer platser idag i förväg, kan du välja en plats hos Singapore när dessa öppnas upp XX-antal timmar före avgång.
Du behöver inte checka in för att välja en ny plats, du hakar upp dig på hela incheckningsproceduren istället för att se att man bara kan välja en plats.
I så fall bara bra... då bara gå in och kolla och se om det man vill ha är ledigt? Jag trodde (ledsen för det ;) ) att när väl incheckningen börjades så kan man inte välja platser utan att checka in...Så då är vi överens...:)
 

mustam

Medlem
Har en bonusresa till Thailand där Ams-BKK är i business, men korta benen GOT-FRA-AMS i ekonomi.
Har jag lounge access i Göteborg och Frankfurt?
Blev precis nekad access till SAS lounge.
 

ekf

Medlem
Har en bonusresa till Thailand där Ams-BKK är i business, men korta benen GOT-FRA-AMS i ekonomi.
Har jag lounge access i Göteborg och Frankfurt?
Blev precis nekad access till SAS lounge.
Nej.

"SAS Business-/SAS Plus-biljetter omfattar tillgång till SAS Lounge.
Du måste alltid visa upp ett boardingkort för SAS Business/SAS Plus på en SAS-flygning samma dag från den lokala flygplatsen."
 

mustam

Medlem
Nej.

"SAS Business-/SAS Plus-biljetter omfattar tillgång till SAS Lounge.
Du måste alltid visa upp ett boardingkort för SAS Business/SAS Plus på en SAS-flygning samma dag från den lokala flygplatsen."
Ajdå...hade för mig jag läst det någonstans.
 
Toppen