Var raderna med dubbelsäng tillgängliga för dig att boka redan nu?LHR-SIN: Singapore Business (A380 kvällsavgång, dubbelsäng, nice… )
Var raderna med dubbelsäng tillgängliga för dig att boka redan nu?LHR-SIN: Singapore Business (A380 kvällsavgång, dubbelsäng, nice… )
Nix… meen jag tänkte ligga på och checka in on-line från sekund 1 när SQ öppnar…det brukar oftast gå bra…Var raderna med dubbelsäng tillgängliga för dig att boka redan nu?
Jo men precis. Hade BA flugit ARN-GOT hade varit intressant men cabotage är väl mest använt i marktransport sammanhanget. Då är det strikt förbjudet.Ja jag googlade också flight+cabotage och fick upp lite mer.
Men jag ser inte hur min open jaw bokning bryter mot detta?
Jag lämnar ju Indonesien och flyger till Singapore för att sen flyga tillbaka till Indonesien
När öppnar det? 48 timmar exakt från flygtiden?Nix… meen jag tänkte ligga på och checka in on-line från sekund 1 när SQ öppnar…det brukar oftast gå bra…
officiellt 48h innan avgång på long haul och 96h på regionalt, jag kommer testa innan detta ocksåNär öppnar det? 48 timmar exakt från flygtiden?
Du blandar ihop det, du pratar incheckning nu.I vårt fall så är det första sträckan dvs. SAS som styr och SAS har 30 timmar innan…SQ hänvisar i dessa fall partnerbolaget (SK).
Osäker på om man via SQ:s site kan göra en ny pre-seating 48 timmar innan avgång fr. LHR…? Annars är väl risken stor att någon med avgång fr.LHR norpar dessa…
Om det rör sig om en ren inrikesflygning inom Indonesien som går via Singapore så strider det mot cabotagereglerna. Kortfattat så innebär det att ett utländskt flygbolag (eller rederi för den delen) inte får transportera passagerare mellan två punkter inom samma land. Olika länder har olika strikta cabotageregler, t.ex inom EU så är det fritt fram att bedriva inrikesflyg inom alla medlemsländer, medan USA har väldigt strikta regler.Vet inte riktigt vad som menas med "cabotage" ?
Har fått biljetterna och allting!
Så om jag gör en immigration i Singapore så är det lugnt menar du?Om det rör sig om en ren inrikesflygning inom Indonesien som går via Singapore så strider det mot cabotagereglerna. Kortfattat så innebär det att ett utländskt flygbolag (eller rederi för den delen) inte får transportera passagerare mellan två punkter inom samma land. Olika länder har olika strikta cabotageregler, t.ex inom EU så är det fritt fram att bedriva inrikesflyg inom alla medlemsländer, medan USA har väldigt strikta regler.
Oavsett så finns det alltid en risk att man blir nekad ombordstigning då flygbolaget (Singapore Airlines) riskerar att bli bötfällda om de transporterar passagerare illegalt.
Näh…det gör jag inte… . Dom äkta ”dubbelsängarna” på SQ A380 är på rad 11, 91 och 96) dom är spärrade för ”seating” ända fram till incheckning börjar..Har för mig att det är pga Infant…lika på deras A350, där är det rad 11 och 19 som är spärrade (mer benutrymme men ingen dubbelsäng).Du blandar ihop det, du pratar incheckning nu.
Diskussionen handlar ju om att välja platser på SQ-flighten, behöver inte checka in för att välja platser.