Senaste nytt

Diskussion om bokade Award-bokningar

filip23

Medlem
Ankommer till CDG från CPH med SAS och ska vidare med EVA till TPE. Hittar inga andra connections än en som ankommer 50 minuter innan avgång till TPE. Räcker det eller är det riktigt tight med tid på CDG?
 

JacobGBG

Medlem
Ankommer till CDG från CPH med SAS och ska vidare med EVA till TPE. Hittar inga andra connections än en som ankommer 50 minuter innan avgång till TPE. Räcker det eller är det riktigt tight med tid på CDG?

SAS anländer på T1 och EVA går från T2. Jag skulle nog inte vågat mig på detta.
 

pswe

Medlem
Ankommer till CDG från CPH med SAS och ska vidare med EVA till TPE. Hittar inga andra connections än en som ankommer 50 minuter innan avgång till TPE. Räcker det eller är det riktigt tight med tid på CDG?
Får du igenom den med tanke på minimum connection time?
Om så är fallet hade jag bedömt utifrån situationen. Om jag inte måste åka den flighten till Asien hade jag övervägt att chansa och se det som en möjlighet att få eu-ersättning och en spännande resväg.
Om situationen kräver viss ankomst till Asien hade jag sett på andra alternativ.
 

palmen

Moderator
Ankommer till CDG från CPH med SAS och ska vidare med EVA till TPE. Hittar inga andra connections än en som ankommer 50 minuter innan avgång till TPE. Räcker det eller är det riktigt tight med tid på CDG?
Bäst att titta upp reglerna för MCT. De säger 2h för byte
Screenshot_20230206_092410.jpg
 

Johan Gott

Medlem
Hälsningar från SilverKris Business Loungen Terminal 3. Loungen är helt nyrenoverad och det är riktigt kul att vara tillbaka här. Grymt utbud, bar och fritt flöde av champagne. Nästa flight SQ712. För er som undrar så är det en award och bokad via Miles&More programmet.
fe4525f877d6fcabf8b48e2004280455.jpg

8aa9739259e513ae0b1fe78ab4c97c13.jpg

Är detta den enda flighten på din awardbokning? Har du hittat tillgänglighet för M&M på fler SQ-rutter? I vilka kabinklasser i så fall?
 

aruba1

Medlem
@aruba1 Det skulle vara väldigt intressant att läsa ditt svar på dessa frågor.

Bokade via Miles & More hemsida under mars 2022. Sökte helt enkelt via M&M sökmotor och fick upp denna rutt.

11FEB MLE-CMB TK730 B777-300ER Business
13FEB CMB-SIN SQ469 A350-900 Business
13FEB SIN-BKK SQ708 A350-900 Business

Blev enkelbiljett för 35000 Miles/Person. Skatterna landade på 189,69 EUR kr/person.

Kan tillägga att SQ469 blev ursprungligen bokad till den 12FEB 00:45 men blev cancellerad i oktober 2022 och vi blev ombokade till den 11FEB istället. Därmed 14 timmar före TK730 ankomst till CMB. Ringde in till Lufthansas kundtjänst och fick ombokning av både SQ469 och SQ708 till den 13FEB istället. Inger knorrande alls. Blev därmed en stopover i Colombo på ca 34 timmar.
 
Last edited:
Toppen