Senaste nytt

Den stora tråden om Eggs Benedict på hotellfrukost

Doctor-X

Medlem
1E1DF2EF-0198-4EE8-820A-21316ED00A72.jpeg


Egg Royale (fast presenterades som Egg Benedict) i loungen på Hilton Shinjuku.

Bra pocherat ägg, god sås (kunde varit lite mer ur eget tycke), stabilt med riktig English breakfast muffin.

4 av 5!
 

011430121

Medlem
Jag befinner mig i chock, beställde Egg Benedict på Hilton Brussel frukostvärdinnan säger det kommer vi att ta extra för!
inte av snålhet men jag tackar nej, sedan @Kris startade denna mycket trevliga tråd har jag beställt denna Guds gåva av äggrätt till mänskligheten säkert på 7-8 Hilton i Europa en gång hade de inte den på menyn ( har det numera sedan @Kris var där) alla andra Hilton har serverat Egg Benedict utan kostnad.

72886909-802D-4427-933D-C98862754B19.jpeg
 

GOTBound

Medlem
Jag befinner mig i chock, beställde Egg Benedict på Hilton Brussel frukostvärdinnan säger det kommer vi att ta extra för!
inte av snålhet men jag tackar nej, sedan @Kris startade denna mycket trevliga tråd har jag beställt denna Guds gåva av äggrätt till mänskligheten säkert på 7-8 Hilton i Europa en gång hade de inte den på menyn ( har det numera sedan @Kris var där) alla andra Hilton har serverat Egg Benedict utan kostnad.

Visa bifogad bild 138263
Bra att motstå frestelsen samt göra ett statement, genom att inte beställa.
 

Kris

Medlem
Jag befinner mig i chock, beställde Egg Benedict på Hilton Brussel frukostvärdinnan säger det kommer vi att ta extra för!
inte av snålhet men jag tackar nej, sedan @Kris startade denna mycket trevliga tråd har jag beställt denna Guds gåva av äggrätt till mänskligheten säkert på 7-8 Hilton i Europa en gång hade de inte den på menyn ( har det numera sedan @Kris var där) alla andra Hilton har serverat Egg Benedict utan kostnad.

Visa bifogad bild 138263
Oerhört upprörande! Jag hade en liknade upplevelse nyligen på InterContinental Barclay New York. All a la carte vid frukost var 'at extra cost'. Schysst deal för någon som betalt ca 150-200usd (utöver room rate) för Club access och får beskedet att en omelett eller EggsB kostar någon hundring extra... Av principskäl (likt ovan) tackade jag nej och frossade vidare i buffén.

That said - håller med om förträffligheten kring denna produkt. Jakten på den perfekta EggsB går vidare...
 

Kris

Medlem
Hilton Helsingfors, god hollandaisesås, rikligt med skinka, prefekt rinnande gula, brödet lite grövre rostbröd inget att klaga på

Visa bifogad bild 134298
Uppföljning från samma outlet (Hilton Helsingfors). Både porslin och garnityr hara poppats till (även om porslinet med 'stjälken' fortfarande dominerar fruktostmatsalen). Bra ägg, men de kunde ju löpt linan ut med English muffins.

Nåväl, EggsB till far, pannkakor till Jr. Alla glada!

20230128_085046.jpg
 

Jonas F

Medlem
Uppföljning från samma outlet (Hilton Helsingfors). Både porslin och garnityr hara poppats till (även om porslinet med 'stjälken' fortfarande dominerar fruktostmatsalen). Bra ägg, men de kunde ju löpt linan ut med English muffins.

Nåväl, EggsB till far, pannkakor till Jr. Alla glada!

Visa bifogad bild 138438
Oj. Finns det möjlighet att beställa Egg Benedict där? Utan kostnad? Vi som just konstaterat att vi inte tyckte Hilton-frukosten här i Helsingfors var bättre än en medioker Scandic-frukost hemma i Sverige. Men då måste vi göra ett nytt försök vid annat tillfället.

På temat ställen som tar betalt kommer även Hilton Gdansk där vi var förra helgen. 39 zloty vill de ha. Så vi avstod.
 

jolmic

Medlem
Oj. Finns det möjlighet att beställa Egg Benedict där? Utan kostnad? Vi som just konstaterat att vi inte tyckte Hilton-frukosten här i Helsingfors var bättre än en medioker Scandic-frukost hemma i Sverige. Men då måste vi göra ett nytt försök vid annat tillfället.

På temat ställen som tar betalt kommer även Hilton Gdansk där vi var förra helgen. 39 zloty vill de ha. Så vi avstod.
Som diamond för man det gratis
 
Toppen