Det är en s.k. inofficiell förmån, dvs. den står inte uttryckligen på något papper.Har en fundering, vill minnas att det diskuterades att diamant gav "soft landing" till guld. Kan dock inte hitta det någonstans. Vet ni om det är så?
Nej, det vet ingen. Detta är alltså inte infört än så helt omöjligt att veta.Och om så är fallet, räknas "soft landing"-året som guld till de tio år i rad man måste vara guld för att bli det för livet?
Det är absolut att rekommendera ja till dess att SAS går ut med regler för detta när det nu införs.Ok, tack för snabbt svar, kanske är värt att flyga ihop till guld i år i alla fall då.
Japp.Sorry om denna fråga besvarats redan, men hittade inte det iaf. Min kvalperiod slutar 28/2, med giltighetstid på mitt diamant till maj 2017. De tre extra gracemånaderna har jag alla diamantförmåner även då, fast jag inte hunnit tjäna in ett nytt? D.v.s cabin upgrade, fri dryck o.s.v?
Bra planeratJaha
Då ramla man in över sträcket med nöd och näppe.
Gratis dryck i Go, ja jag åker ju mest plus på längre resor eller B om det finns saver biljetter.
Ska se om man kan få någon uppgradering nu då från Plus till B nu då, det har aldrig hänt mig.
Däremot har jag blivit uppgraderad från Go till Plus både som silver och guldkille.
Det blir lite förvirrat när du skriver B, antar att du menar Business? Eller är du en av mittsätesryttarna som gärna sitter på B?Jaha
Då ramla man in över sträcket med nöd och näppe.
Gratis dryck i Go, ja jag åker ju mest plus på längre resor eller B om det finns saver biljetter.
Ska se om man kan få någon uppgradering nu då från Plus till B, det har aldrig hänt mig.
Däremot har jag blivit uppgraderad från Go till Plus både som silver och guldkille.