Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag också men jag tror de hade en smärre livskris att hålla reda på vilket säte det satt en Diamond på.
4 flighter denna vecka och ingen recognition.

Jag hade personligen hellre fått lite recognition än fri dricka i minus men de kanske skickar dem på charmkurs efter iPadarna är igång.

Jag har fått recognition några gånger och det är väl trevligt, med viss diskretion och måtta. Jag hoppas verkligen inte att SAS anammar samma approach som Etihade visade när jag flög med dem i söndags.

Jag hamnade då bredvid en kille som hade högsta status hos Etihad och där gick recognition verkligen till överdrift. På denna 6-timmarsflygning så tilltalades han personligen, högt och tydligt, minst 6-7 gånger, för allt möjligt. Det var tydligt att han kände sig besvärad och tyckte att det var genant. Dessutom så var det ganska störande för alla andra som satt i närheten, typ jag.

Få var ett år som EBD slut, flyger mest plus, har bara haft en fördel av mitt kort två gånger, en gång i Go GOT-CPH då jag fick fråga om jag ville ha något att dricka och en gång BGO-OSL då jag blev prioriterad på en lång väntelista och kom med ett plan 30 min tidigare, landade i år vara på 47000 baspoäng och klarade Guld oavsett, jag kommer inte att jaga SAS poäng för sakens skull, dvs jag kommer att flyga BA GOT-LHR och inte GOT-CPH-LHR Diners loungen på T5 duger för mig, samma gäller för HEL och FRA från GOT jag kommer prioritera tid istället för poäng, det är inte värt det...

Ingen recoqnition igår på flighten hem från DUS (inget ner heller, och purser ville ha betalt för drickat först och jag sa att jag är diamond - "just det, det är du ja..." dock så fick jag och Lord Sinclair allt vi ville ha utan problem på flighten hem som sagt, levererat med ett leende av en ung flygvärdinna. Vi hade korten framme så hon såg det om de mot förmodan inte kollat i manifestet. Fick glas glas till det mousserande, servett knuten runt flaskan och nötter kastade hon med också. Det var kanon! Åkte i go. Sa till henne att det var fint och bra gjort, samt en tumme upp!
IMG_0106.JPG
IMG_0107.JPG
IMG_0109.JPG

Last edited:
Lite research visar ju också att renklämman nog är lite dyrare, 9,12 kr jämfört med 8,23 i låg volym från onlinegrossist, se BRÖD MATBRÖD FÄRDIGA MACKOR FRYST » Livsmedel - Torebrings

Detta då under förutsättning att Torebrings lägger på samma marginal på alla tre klämmorna och att SAS har fått motsvarande prisskillnad i sina inköp.

Ska vi gissa att samma sak gäller Mango-smoothien, den var en halv krona dyrare än de två andra smakerna?

Lite research visar ju också att renklämman nog är lite dyrare, 9,12 kr jämfört med 8,23 i låg volym från onlinegrossist, se BRÖD MATBRÖD FÄRDIGA MACKOR FRYST » Livsmedel - Torebrings

Detta då under förutsättning att Torebrings lägger på samma marginal på alla tre klämmorna och att SAS har fått motsvarande prisskillnad i sina inköp.

Ska vi gissa att samma sak gäller Mango-smoothien, den var en halv krona dyrare än de två andra smakerna?
Usch. Säg inte så

Jag skall resa med en kollega utan status i Go, på olika PNR. Jag har försökte via chatten, kundtjänst och ticket office att få honom seatad på samma rad som mig, men ingen kan lösa det.
Både chatten och kundtjänst ville ha betalt för att seata honom öht, och om vi ville sitta tillsammans skulle vi få sitta bakom rad 14, där det fanns lediga stolar bokningsbara för EBB. På rad 4, där enbart jag var satt gick det inte. Om jag försökte med tricket att flytta på mig för att släppa rad 4, så kom han fortfarande inte åt den raden. Jag kunde då välja alla sex platserna, men han såg den fortfarande som upptagen. I expertflyer såg raderna 4-14 blockade ut.

På longhaul har Gold/Diamond-supporten hjälpt till med sådant. Men i detta fall har de inte svarat på över ett dygn, så provade andra vägar, för att lösa det innan incheckning öppnade.

Plus är att seat block verkar fungerar. Kundtjänst var noga med att påpeka för mig att det var en förmån för mig som EBD att inte behöva sitta bredvid honom som EBB...

Minus är att de inte kunde lösa seating åt oss och att jag som EBD inte kan få seata en kollega gratis, vid olika PNR.

Vid incheckning löste det sig och vi kunde båda välja plata på nödutgång, så länge han valde plats före mig.

Jag skall resa med en kollega utan status i Go, på olika PNR. Jag har försökte via chatten, kundtjänst och ticket office att få honom seatad på samma rad som mig, men ingen kan lösa det.
Både chatten och kundtjänst ville ha betalt för att seata honom öht, och om vi ville sitta tillsammans skulle vi få sitta bakom rad 14, där det fanns lediga stolar bokningsbara för EBB. På rad 4, där enbart jag var satt gick det inte. Om jag försökte med tricket att flytta på mig för att släppa rad 4, så kom han fortfarande inte åt den raden. Jag kunde då välja alla sex platserna, men han såg den fortfarande som upptagen. I expertflyer såg raderna 4-14 blockade ut.

På longhaul har Gold/Diamond-supporten hjälpt till med sådant. Men i detta fall har de inte svarat på över ett dygn, så provade andra vägar, för att lösa det innan incheckning öppnade.

Plus är att seat block verkar fungerar. Kundtjänst var noga med att påpeka för mig att det var en förmån för mig som EBD att inte behöva sitta bredvid honom som EBB...

Minus är att de inte kunde lösa seating åt oss och att jag som EBD inte kan få seata en kollega gratis, vid olika PNR.

Vid incheckning löste det sig och vi kunde båda välja plata på nödutgång, så länge han valde plats före mig.
Det händer lite då och då att man blockar de första raderna för status passagerare. Hände mig på Lufthansa när mitt EBD ramlat ur bokningen. Kunde inte välja de 4 första raderna men när numret var inlagt var det inte några problem.
Tycker det är bra att sätena längst fram är blockade för de med status.

Toppen