Walter
Medlem
Tycker det är bra att sätena längst fram är blockade för de med status.
Amen!
Vad är det för konstigt med detta? Att välja säte kostar väl alltid för EBB om man gör det i förväg?Jag skall resa med en kollega utan status i Go, på olika PNR. Jag har försökte via chatten, kundtjänst och ticket office att få honom seatad på samma rad som mig, men ingen kan lösa det.
Både chatten och kundtjänst ville ha betalt för att seata honom öht
Det måste anses vara mycket ovanligt.Tycker det är bra att sätena längst fram är blockade för de med status.
På inrikes är det varje vecka rader som är blockade i främre delen av Go. Vi är oftast två som reser ihop, jag på poäng min bättre hälft på betald biljett. Båda EBD. Då statusen inte slår igenom på min poängbokning kan vi jämföra de olika seatmapparna och hon får välja betydligt längre fram på helt tomma rader, så är inte blockat för mig av andra EBD.Det måste anses vara mycket ovanligt.
Intressant. Det är ju också dessa rader som ryker först när Pluskabinen utökas.På inrikes är det varje vecka rader som är blockade i främre delen av Go. Vi är oftast två som reser ihop, jag på poäng min bättre hälft på betald biljett. Båda EBD. Då statusen inte slår igenom på min poängbokning kan vi jämföra de olika seatmapparna och hon får välja betydligt längre fram på helt tomma rader, så är inte blockat för mig av andra EBD.
Tyvärr släpper allt som oftast blocken när det börjar bli fullt så de som slutligen hamnar långt fram i mitten är de som checkar in väldigt sent (eller jag om jag hinner byta säte![]()
Korrekt. Och det har hänt flera gånger att EBDerna flyttats längst bak av just den anledningen...inte optimalt, kanske inte hela världen inrikes men antar att det samma kan hända på även andra sträckor. Vi seatar alltid med en rads marginal nu.Intressant. Det är ju också dessa rader som ryker först när Pluskabinen utökas.
Och då kommer ju förstås följdfrågan om blocken är till för EBD eller för att kunna utöka Pluskabinen på ett lite mer smärtfritt sätt (trots allt finns det ju inte en uppsjö av EBDs i SAS Go på alla flygningar som SAS genomför).Korrekt. Och det har hänt flera gånger att EBDerna flyttats längst bak av just den anledningen...inte optimalt, kanske inte hela världen inrikes men antar att det samma kan hända på även andra sträckor. Vi seatar alltid med en rads marginal nu.
Skillnaden är att om vi hade varit på samma PNR hade det gått att seata även min statuslösa kollega bredvid mig och det hade inte kostat något att seata honom. Det verkar på svaret jag senare fick från diamond-supporten att det hade löst sig via dem, om jag varit ute i mer god tid - vilket var svårt med tanke på när jag bokade.Vad är det för konstigt med detta? Att välja säte kostar väl alltid för EBB om man gör det i förväg?
Exakt. När incheckningen öppnade var jag flyttad från rad 4 till rad 9, på grund av att rad 4 hade försvunnit från Go.Intressant. Det är ju också dessa rader som ryker först när Pluskabinen utökas.
Du ärå ingen w kille märker jagJag menar Business.
Jag har inte lärt mig bokningsklassernas bokstäver än.
Jag flög ihop diamanten nu på en Hongkong, tre LAX och lite EU flygningar.
Jag hade idag SK130 MMX-ARN 2 raders marginal till Plus och hamnade längst bak......och med löpande och tur med hiss nåde jag Arlanda Express med 15sek marginal....dvs SAS hade idag ingen avstigning bak.....Korrekt. Och det har hänt flera gånger att EBDerna flyttats längst bak av just den anledningen...inte optimalt, kanske inte hela världen inrikes men antar att det samma kan hända på även andra sträckor. Vi seatar alltid med en rads marginal nu.