Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Flyerbandit

Medlem
Tror det handlar mycket om personligt engagemang från den som gör det och i viss mån hur mycket tid de har. Har upplevt (oftast) att det blir kaos, men också motsatsen då de löst det genom uppgraderingar istället för bakåtflytt.
Blev flyttad från rad 4 till rad 22 för ngn vecka sedan.
Pratade med gate staff och de höll med att det var lite väl långt. Blev uppflyttad till Plus istället, bra lösning för mig!
 

Dany

Medlem
Efter en sommar med oneworld var det nu i helgen dags för den första resan med SAS som Diamond. Överlag väldigt nöjd med utfallet. Hade bokat billigast möjliga från ARN till EWR via CHP eftersom mitt ressällskap inte hade någon lust att lägga pengar på bättre platser. I lördags (dagen innan flygningen) morse fick jag ett sms där det framgick att det, på flygplatsen, skulle vara möjligt att uppgradera till både plus (för 999 DKR) och business (för 2999 DKR). Några timmar senare fick jag ett meddelande att jag, på grund av min status, hade uppgraderats till plus tillsammans med mitt sällskap. Vi blev lite sena till CPH så det fanns inte riktigt tid att undersöka möjligheterna att uppgradera ytterligare. När min biljett scannades så präntades det dock en liten papperslapp som jag fick tillbaka tillsammans med mitt boardningkort med orden "Its your lucky day". Jag och mitt sällskap uppdraperades till C. Vi blev inte placerade direkt bredvid varandra men det gick enkelt att lösa eftersom vi hade ett "äkta" fönstersäte. Väldig tur och väldigt uppskattat eftersom jag var i behov av att några timmars sömn.
 

bossefin

Medlem
Fungerar funktionen ge bort guld/silverkort för er? Jag får bara meddelandet "whoops, look like something went wrong" på sidan där formuläret brukar finnas.
Samma här - har skickat felanmälan men inte fått återkoppling. Hade velat fixa EBG till dottern innan jag bokar en resa till henne - får väl lägga in i efterhand.
 

palmen

Moderator
Efter en sommar med oneworld var det nu i helgen dags för den första resan med SAS som Diamond. Överlag väldigt nöjd med utfallet. Hade bokat billigast möjliga från ARN till EWR via CHP eftersom mitt ressällskap inte hade någon lust att lägga pengar på bättre platser. I lördags (dagen innan flygningen) morse fick jag ett sms där det framgick att det, på flygplatsen, skulle vara möjligt att uppgradera till både plus (för 999 DKR) och business (för 2999 DKR). Några timmar senare fick jag ett meddelande att jag, på grund av min status, hade uppgraderats till plus tillsammans med mitt sällskap. Vi blev lite sena till CPH så det fanns inte riktigt tid att undersöka möjligheterna att uppgradera ytterligare. När min biljett scannades så präntades det dock en liten papperslapp som jag fick tillbaka tillsammans med mitt boardningkort med orden "Its your lucky day". Jag och mitt sällskap uppdraperades till C. Vi blev inte placerade direkt bredvid varandra men det gick enkelt att lösa eftersom vi hade ett "äkta" fönstersäte. Väldig tur och väldigt uppskattat eftersom jag var i behov av att några timmars sömn.
Det är dessa saker som gör att jag verkligen gillar att ha SAS Diamond, courtesy upgrade och ibland även andra uppgraderingar vid gate. Lika trevlgit varje gång det händer.
 

PatrikSth

Medlem
Par i Ruter
14191975_1389588171069062_7850610355883821149_n.jpg
 
Jaha, då var man återkvalificerad för guld. Det tog 6 månader i år. Jag får se om jag mäktar med att gå för diamond. Har troligtvis två asienresor med SAS och två med Thai kvar under hösten/vintern. Möjligen till Mellanöstern i vinter. Med rätt bokningsklasser och bolag så kan det gå. Vi får väl se.
 

nota bene

Medlem
Känner igen problemet... Jag har på 8 mån nått 180k poäng och där ingår bara SAS (plus något hopp med *A i Europa)

Har misslyckats med courtesy upgrades på de senaste 8 longhaul.
 
Toppen