Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

joemume

Medlem
Jag hade idag SK130 MMX-ARN 2 raders marginal till Plus och hamnade längst bak......och med löpande och tur med hiss nåde jag Arlanda Express med 15sek marginal....dvs SAS hade idag ingen avstigning bak.....:(
Förstår inte hur de resonerar... Det händer mig regelbundet, även fast jag numera kör med 3 raders marginal. SAS verkar skita i status när de reseatar.
 

Ricci

Medlem
Förstår inte hur de resonerar... Det händer mig regelbundet, även fast jag numera kör med 3 raders marginal. SAS verkar skita i status när de reseatar.
Nu hade jag väldigt trevliga CC där bak och frågan om jag ville ha "frukost"...dvs en lite bättre recognistion...:)
Men dock lite trist inte kunna gå av där bak när man nu hamnar där ofriviligt...
 

pswe

Medlem
Förstår inte hur de resonerar... Det händer mig regelbundet, även fast jag numera kör med 3 raders marginal. SAS verkar skita i status när de reseatar.
Tror det handlar mycket om personligt engagemang från den som gör det och i viss mån hur mycket tid de har. Har upplevt (oftast) att det blir kaos, men också motsatsen då de löst det genom uppgraderingar istället för bakåtflytt.
 
Det bästa hade varit om de bara flyttade alla ekonomipassagerares platser en rad bakåt, om de nu behöver utöka plus med en rad. Det kan väl inte vara särskilt komplicerat att programmera en sådan funktion.
 

Thornado

Medlem
Det bästa hade varit om de bara flyttade alla ekonomipassagerares platser en rad bakåt, om de nu behöver utöka plus med en rad. Det kan väl inte vara särskilt komplicerat att programmera en sådan funktion.

Förslagsvis med tillägget att de inte inkluderar nödutgångsraderna i den flytten, utan låter passagerare på dessa sitta kvar och de andra "hoppar över" dessa rader. Stor sannolikhet att det är antingen statuspax eller någon som betalat för att få sitta på just nödutgångsplats som sitter där och då är det onödigt att göra dessa irriterade.
 

Flood

Medlem
På A321 har jag två gånger blivit flyttad från främre nödutgångsrad till den bakre när plus har växt, så där har någon varit omtänksam.
 

Flixflex

Medlem
Fungerar funktionen ge bort guld/silverkort för er? Jag får bara meddelandet "whoops, look like something went wrong" på sidan där formuläret brukar finnas.
 

Johanna

Medlem
Förstår inte hur de resonerar... Det händer mig regelbundet, även fast jag numera kör med 3 raders marginal. SAS verkar skita i status när de reseatar.
Det där tycker jag också är konstigt. Varför ska de som väljer plats sent ha en fördel? Om jag som G eller D har valt och dom ändrar om så kan dom ju lika gärna flytta någon utan status längst bak och bara flytta den med G eller D en rad bak. Krävs lite tänk och några knapptryckningar extra.

Sist blev jag flyttad längst bak. Gick till disken och frågade hur det såg ut precis innan boarding. Då fanns det plats på rad 4 som de bokat bort mig ifrån. Väl på planet så hade jag raden för mig själv (2 säten).
 
Toppen