Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Inga basuner eller röda mattor vid första diamantresan igår. Fri dricka i ekonomi fungerade bra men "du måste betala för nötterna" var lite ... beiget.
Ibaldn frågar de om de kan erbjuda något att tugga på också, andra gånger så bjuder de på det även fast man tänkt betala och ibland får man betala helt enligt alla regler.

• Gilla
Reactions: bnr
Har som Diamond fått Courtesy Upgrade men de gånger jag flyger MMX-ARN-XXX så verkar systemet inte fungera, har fått mailet men min bokning ändras inte, förra gången så fick jag prata med sas länge och väl och fick till slut en OpUp men nu imorgon är det samma visa.
Jag får mail och blir glad och ser att bokningen inte ändras.... Så nu kan jag se fram emot en diskussion på Arlanda igen om jag ska få utlovad uppgradering fick senare även ett SMS om att jag kunde köpa upgrade ;(
Någon mer som haft problem?

Jag har en SAS award till Hong Kong i Plus på utvägen och i business på returen.

Kan jag som EBD på något sätt få en uppgradering innan avresa?

Jag har en SAS award till Hong Kong i Plus på utvägen och i business på returen.

Kan jag som EBD på något sätt få en uppgradering innan avresa?

Awards är undantagna från courtesy upgrade och plusgrade. Det går inte att göra bekräftad poänguppgradering eller poänguppgradering vid gate. Kanske cash upgrade fungerar, ingen har provat vad jag vet.

Bästa tipset är dock att hålla koll på awardplatser och boka om om det dyker upp någon i business.

Har som Diamond fått Courtesy Upgrade men de gånger jag flyger MMX-ARN-XXX så verkar systemet inte fungera, har fått mailet men min bokning ändras inte, förra gången så fick jag prata med sas länge och väl och fick till slut en OpUp men nu imorgon är det samma visa.
Jag får mail och blir glad och ser att bokningen inte ändras.... Så nu kan jag se fram emot en diskussion på Arlanda igen om jag ska få utlovad uppgradering fick senare även ett SMS om att jag kunde köpa upgrade ;(
Någon mer som haft problem?
Boarding pass fungerade dvs det var uppgraderat

Awards är undantagna från courtesy upgrade och plusgrade. Det går inte att göra bekräftad poänguppgradering eller poänguppgradering vid gate. Kanske cash upgrade fungerar, ingen har provat vad jag vet.

Bästa tipset är dock att hålla koll på awardplatser och boka om om det dyker upp någon i business.

Har cash-uppgraderat plus award till business vid gate. Gick utmärkt.

Jag är EBD och som jag uppfattat det så är det ingen officiell nivå inom Star Alliance, utan EBD jämställs med EBG.

1. Finns det några F-lounger man har tillgång till runt om i världen?
  2. Hur vet man vilken lounge man ska välja t ex i Frankfurt och Munchen?
  3. Finns det Star Alliance-lounger som är värda en omväg eller värda att planera besök i?

Toppen