Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag är EBD och som jag uppfattat det så är det ingen officiell nivå inom Star Alliance, utan EBD jämställs med EBG.

1. Finns det några F-lounger man har tillgång till runt om i världen?
  2. Hur vet man vilken lounge man ska välja t ex i Frankfurt och Munchen?
  3. Finns det Star Alliance-lounger som är värda en omväg eller värda att planera besök i?
  1. Finns det några F-lounger man har tillgång till runt om i världen? Air Chinas First class lounge i Beijing (det gör även EBG också)
  2. Hur vet man vilken lounge man ska välja t ex i Frankfurt och Munchen? Lufthansa Senator lounge
  3. Finns det Star Alliance-lounger som är värda en omväg eller värda att planera besök i? --

Hur vet man vilken lounge man ska välja t ex i Frankfurt och Munchen?
Lufthansa Senator lounge
På en del ställen i Frankfurt ligger inte Senator och business-loungerna vägg i vägg, så där gäller det att ha lite koll. Senatorloungerna är bättre.

Om man är non-schengen så är Air Canada min favorit på Frankfurt.

Gällande München finns det en tråd om vilken Senatorlounge som är bäst i gamla delen. Jag föredrar den vid G28.
Där finns både finns en businesslounge och en senatorlounge, där businessloungen är inredd som en ölhall. Jag tycker den är bättre än Senatorloungen i nya terminalen.

Last edited:
  1. Finns det några F-lounger man har tillgång till runt om i världen? Air Chinas First class lounge i Beijing (det gör även EBG också)

Jag vet att jag vid flera tidigare besök i Beijing har kunnat komma in i den loungen, men på sistone har både jag och min kollega (vid olika tillfällen) blivit nekad tillträde där och hänvisad till business class-loungen. Känns inte som någon jätteförlust då jag inte ser någon större skillnad på loungerna och flyger man med SAS så ligger business-loungen närmare den gate som SAS brukar använda.

Antar att du syftar på lounger som *G kommer in i. Svaret är nej!

Det beror väl på. LHR T2 - Queens Terminal är ett utmärkt ställe att flyga via om man nu vill testa upp till 5 olika lounger (Premium Plaza inkluderat). Jag vill påstå att de håller hög nivå jämfört med många andra ställen. Helt klart bäst för transfer, sett till lounger, i Europa för stunden.

Det beror väl på. LHR T2 - Queens Terminal är ett utmärkt ställe att flyga via om man nu vill testa upp till 5 olika lounger (Premium Plaza inkluderat). Jag vill påstå att de håller hög nivå jämfört med många andra ställen. Helt klart bäst för transfer, sett till lounger, i Europa för stunden.
De är inte värda en omväg.

Toppen