Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Nej, supporten har rätt. Om du läser lite i den här tråden ser du att du får ge bort två silverkort ELLER ett guldkort. Har du redan gett bort ett silverkort så kan du sedan inte ge bort ett guldkort. Nu när du har en ny period bör du däremot kunna ge bort ett guldkort igen.

Nej, supporten har rätt. Om du läser lite i den här tråden ser du att du får ge bort två silverkort ELLER ett guldkort. Har du redan gett bort ett silverkort så kan du sedan inte ge bort ett guldkort. Nu när du har en ny period bör du däremot kunna ge bort ett guldkort igen.

Ja 1 guldkort/2 silverkort. Det är solklart. Däremot undrar jag över följande.

1) Jag gav bort 1 silverkort när jag var guldkund dvs i maj.
2) Sen blev jag Diamond och min nya period började 1 juni

Ska jag nu inte kunna ge iväg ett guldkort?????

Jo, nu tycker jag du borde kunna ge bort ett guldkort, men änsålänge vet jag inte hur många som faktiskt fått en ny period som EBD, så det är inte helt solklart om man får ge bort det direkt eller först när man kvalat om.

Jo, nu tycker jag du borde kunna ge bort ett guldkort, men änsålänge vet jag inte hur många som faktiskt fått en ny period som EBD, så det är inte helt solklart om man får ge bort det direkt eller först när man kvalat om.

Fått 2 goodiebag, varför skulle inte det här gälla då? Sen var jag även guld nu diamond. Men men vi får väl se :)

Det stod rätt klart på sidan att man kunde ge bort ett kort inom denna period och att kvoten skulle fyllas på, i mitt fall efter 31 maj 2014. Trist att jag inte tog en screen shot. Hade givit annorlunda annars så jag tar detta med supporten i juli när det passar bättre för mottagaren.
Stå på dig!

Någon här med kvalificeringsperiod 1/7-30/6 som inte har gett bort något kort än som kan ta en screen shot och posta? Tyckte det tydligt stod att man skulle få en ny kvot (att ge bort) efter sista dagen i denna kvalificeringsperiod (datumet var specat).
Skulle uppskattas!

Någon här med kvalificeringsperiod 1/7-30/6 som inte har gett bort något kort än som kan ta en screen shot och posta? Tyckte det tydligt stod att man skulle få en ny kvot (att ge bort) efter sista dagen i denna kvalificeringsperiod (datumet var specat).
Skulle uppskattas!

korteb.jpg

Skulle uppskattas!
Jag har pratat med EBG-supporten, då min period är 1/6-31/5 och jag har EBG. Jag gav i maj bort ett EBS men det kom inte upp någon ny kvot i juni, som det ska. Supporten sade att de har problem med SK-IT men att de kunde lösa kortgivandet manuellt, muntligt via supporten. För detta gick det att muntligt säga mottagarens namn, EBnr samt e-post.

Jag har pratat med EBG-supporten, då min period är 1/6-31/5 och jag har EBG. Jag gav i maj bort ett EBS men det kom inte upp någon ny kvot i juni, som det ska. Supporten sade att de har problem med SK-IT men att de kunde lösa kortgivandet manuellt, muntligt via supporten. För detta gick det att muntligt säga mottagarens namn, EBnr samt e-post.

Tack till er båda. Då ska jag prata med dem i juli.

Idag var det livat värre i brevlådan: Mitt Diamond-MasterCard, mitt nya Diamond-Smartpass samt sambons nya guldkort... :)

Apropå att ge bort kort, så gav jag bort ett silver som EBG då de nya reglerna började gälla. Före min kvalificeringsperiods utgång blev jag Diamond och kunde fr o m 1/6 ge bort ett guldkort utan problem.
Däremot borde jag ju ha kunnat vänta med att ge silver tills jag blev Diamond och då kanske kunnat ge två guldkort, ett på ömse sidor om kvalficeringsperioden...

Toppen