Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Skulle lägga in seating för mig och sambon inför helgens tripp till Östersund.
Körde parallellt i två olika webbläsare med varsin EB-profil för att få lite överblick.
Jag var redan bokad på 5D (KRN-ARN) och 18D (ARN-OSD) i SAS Go på utresan. När jag gick in på sambons konto för att välja, så visades en seatblock på 5E och 18E.
Började experimentera lite och då jag flyttade bort oss båda från rad 5 och 18 så var alla tre stolar lediga. Flyttade tillbaka = blockat mittensäte.
Borde vara Diamond som triggar detta, då samma sak inte triggades av sambons EBG när jag på en annan flygning valde säten åt henne och en väninna som är statuslös.

EDIT: Detta blir för övrigt första resan som Diamond!

Last edited:
Från SAS Diamond supporten

"Hej Christer,

Vi kommer behöva uppgradera det manuellt från vår sida. Skriv ned vem som ska uppgraderas, eurobonus nummer och vilken status det ska uppgraderas till."

Skulle lägga in seating för mig och sambon inför helgens tripp till Östersund.
Körde parallellt i två olika webbläsare med varsin EB-profil för att få lite överblick.
Jag var redan bokad på 5D (KRN-ARN) och 18D (ARN-OSD) i SAS Go på utresan. När jag gick in på sambons konto för att välja, så visades en seatblock på 5E och 18E.
Började experimentera lite och då jag flyttade bort oss båda från rad 5 och 18 så var alla tre stolar lediga. Flyttade tillbaka = blockat mittensäte.
Borde vara Diamond som triggar detta, då samma sak inte triggades av sambons EBG när jag på en annan flygning valde säten åt henne och en väninna som är statuslös.

EDIT: Detta blir för övrigt första resan som Diamond!

Kul om det skulle vara så, jag hoppas det blir i framtiden att ju mer planet fylls så blir säten vid guldmedlemmar lediga och sist diamond/pandion. Då skulle man ofta få seatblock :)

Ska bli intressant att se om sambons guldkort kommer nu till veckan.
Råkade själv klicka på en länk som ska göra att jag får ett separat EB-kort + att jag beställt bagagetaggar till oss båda.

Det låg ett Diamond-Diners med bifogade bagagetaggar i brevlådan och väntade när jag kom hem efter jobbet idag. Då blev jag inte sist av oss tre att få kortet. :)

Fortfarande "imponerad" över att tredje man i kortkedjan, LinuxSam, fick sitt silverkort först och inom tre dagar...

Får se när MasterCard:et och övriga pryttlar dyker upp då...

Fick veta varför det tar tid att få korten både kombinerat Mastercard och bara ett vanligt Diamond. Själva blanka korten tog slut säger kundtjänst till mig. Nya blanka kort är beställda men de vet inte när de skickar ut med prägling.
Är väl i o för sig bra att så många reser så mycket att de blir Diamond men det hade väl inte vart så svårt räkna ut hur många som låg över gränserna.

Diamond_EuroBonusPhoto.png
Äntligen - Nådde D status den 5 Juni. Spännande o se hur länge det tar innan kortet o övriga grejor trillar. Flög tot till Birmingham förra veckan men ingen skillnad på service nivåer jämfört med tidigare. // Jonas

Börjar bli less på diamond supporten. Först skulle jag få ge ett guldkort och nu verkar jag inte få ge?? Men jag har fått 2 stycken goodiebag gåvor. En tog jag förra perioden och en förra veckan (nya perioden började gälla 1 juni för mig)

Hur fasen kan jag inte få ge ett guldkort då? Trollar supporten mig?

Först fick jag följande svar...

"Hej.
När det gäller din period så sträcker sig den från 10 Maj då du blev uppgraderad till sista Maj 2015.
Under den perioden så har du rätt att skänka bort antingen ett Guld kort eller två Silver kort.

Du skänkte bort ett Silverkort till EBxxxxxxx den 15 Maj vilket gör att du endast kan skänka bort ett till Silverkort enligt medlemsvilkoren"

Sen kom...

"Hej.
Från det att du tjänade in till Diamant och fram till så länge du är Diamant så har du enligt medlemsvilkoren rätt att ge bort ett guld eller 2 silver.
När man tjänar in till en nivå så är man i den nivån resten av den perioden samt i perioden därefter och detta räknas som en period.
Skulle du klara av intjäningskraven för Diamant under denna period så får du möjlighet att ge bort ett guld eller två silver från första juni nästa år."

Toppen