Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Det är såna här diskussioner som gör att jag älskar denna sajt. På ytan fullt normalt fungerande människor som snöar in sig på en lysande diods funktion på en flygstol. Jag ska definitivt kolla nästa gånger jag reser om den lyser för mig.
Alla som har varit ombord på de nya A320 planen har sett dioden. :)

Det är väl en hjälp till personalen inför start och landning precis som att det ofta finns dioder i business som lyser grönt när sätet är helt upprätt. Vissa bolag tillåter ju inte att man använder USB-strömmen under start o landning och då förenklar denna diod kontrollen för kabinpersonalen .

Det hade dock varit lite mer spännande om det varit ett system för att hålla koll på status i kabinen. Grön för Diamond, gul för Guld, röd för resten. Just det, disco lights för Pandion. :D
Jag flög med en av de som varit Pandion längst. Behövdes inga listor, personalen ombord kände igen honom direkt, han kunde själv namn på dem allihopa, frågade om purserns lantställe och en av de andras löjromsfiske. Personalen frågade om hans fru och alla var synnerligen väl förtrogna med varandra. För honom behövs det inga ljus, inga listor, ingenting. Det framstår rätt klart ändå!

Jag flög med en av de som varit Pandion längst. Behövdes inga listor, personalen ombord kände igen honom direkt, han kunde själv namn på dem allihopa, frågade om purserns lantställe och en av de andras löjromsfiske. Personalen frågade om hans fru och alla var synnerligen väl förtrogna med varandra. För honom behövs det inga ljus, inga listor, ingenting. Det framstår rätt klart ändå!
Började hans förnamn på L? Har hört från crew som berättat om en person som "alla" på SAS vet vem det är

Toppen