Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Sitter just nu i en A319 med nya stolarna i Plus, ensam på min rad. Dioden lyser både när jag laddar via USB eller inte. Både raderna framför lyser dioden, men ingen laddar. Raden snett framför laddar via USB, men dioden är släckt.

Mysteriet tätnar?

Jag flög med en av de som varit Pandion längst. Behövdes inga listor, personalen ombord kände igen honom direkt, han kunde själv namn på dem allihopa, frågade om purserns lantställe och en av de andras löjromsfiske. Personalen frågade om hans fru och alla var synnerligen väl förtrogna med varandra. För honom behövs det inga ljus, inga listor, ingenting. Det framstår rätt klart ändå!

Min erfaring er tvert imot at det er fullstendig random hvilke crews SAS har - selv når man flyr fast nærmest ukentlig på samme strekning. Enda verre ble dette på OSL-LHR når SAS begynte å fly ca. annenhver flight med "real SAS" og annenhver med "SAS Ireland"... Man skulle ha bra flaks om man så samme ansikt to ganger.

Normalt på äldre kärror förr betydde lysande blå diod att någon på raden hade sin PED inkopplad och tog ström. I C-klass på widebody betydde röd diod att sätet inte var i "cabin clear" läge medans grön diod att sätet var i rätt position. Har själv varit med på ett par leveranser av NEO-maskiner och inte haft en endaste tanke på detta. Finns ett par leverantörer av säten så vad som gäller på SAS är svårt att veta, har dock för mig att det är recaro-stolar så det kanske går att hitta info på deras hemsida?

Flyger själv två svängar till OSL nästa vecka med A320N, ska göra ett försök att förstå logiken, tveksamt att kabinpersonalen har något om detta i sin manual.

Sitter just nu i en A319 med nya stolarna i Plus, ensam på min rad. Dioden lyser både när jag laddar via USB eller inte. Både raderna framför lyser dioden, men ingen laddar. Raden snett framför laddar via USB, men dioden är släckt.

Mysteriet tätnar?
Det kan vara någon form av flygplansbingo. Skissa upp en bingoplatta och kryssa i vart efter du ser nya lampor tändas.
>1C (Etta Caesar)
>23D (Tjugotre David)
Etc...
Vågar du ropa BINGO när du har full rad så bjuder jag på skumpa. (Vill ha videobevis)

A320. Truppförsök. Helt klart ansluten brukare till USB uttaget. Räcker inte bara med sladd i uttaget. Tänds först vid aktiv laddning
81a03cd7b0c646c70a5b71eea1092790.jpg
7109c78176ee488fe3d913fd3ebbee60.jpg

Toppen