Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Fattar inte riktigt hur det gått till:confused: men Amex Elite glöder:D och vi har hållt igen med bokning av bonusresor sista året. Siktar på 5 personer till söderhavet nästa vinter när vi fyller jämt...
OT: Riktigt häftigt med en magisk miljongräns! Sa för inte så länge sedan till FruBrandten att om vi inte bränt poäng under 2017+2018 hade jag haft 1,2 miljoner just nu.

Sa för inte så länge sedan till FruBrandten att om vi inte bränt poäng under 2017+2018 hade jag haft 1,2 miljoner just nu.
Lite OT: Nu förstår jag att man kan vilja tänka tillbaka på vad som hade kunnat ske, men riktigt så kan du ju inte resonera. Det är ju som att säga att man hade haft flera miljoner på banken om man inte betalat hyra/lån sista åren. Antingen får man prata om hur mycket man tjänat, hur mycket man har eller hur mycket man spenderat. Är vi inte överens om hur vi mäter något så kan vi inte jämföra.

Lite OT: Nu förstår jag att man kan vilja tänka tillbaka på vad som hade kunnat ske, men riktigt så kan du ju inte resonera. Det är ju som att säga att man hade haft flera miljoner på banken om man inte betalat hyra/lån sista åren. Antingen får man prata om hur mycket man tjänat, hur mycket man har eller hur mycket man spenderat. Är vi inte överens om hur vi mäter något så kan vi inte jämföra.
Det är sant. Har anmält mitt inlägg så slipper vi diskutera det här.

OT: Riktigt häftigt med en magisk miljongräns! Sa för inte så länge sedan till FruBrandten att om vi inte bränt poäng under 2017+2018 hade jag haft 1,2 miljoner just nu.
dessutom är det åtminstone i min värld dumt att sitta på för mycket på bekostnad utav faktiskt resande. Vips så har poängen devalverats overnight... det enda vi kan vara säkra på är att antalet poäng som behövs lär inte gå ner.
Varje gång jag bokar en resa så är det lite "skönt" att jag så att säga hann få till det innan nästa slag i ansiktet...

så BRA gjort att se till att använda dina poäng!

Nästa vecka smäller det. Räknar med konfettiregn och röda mattan. SAS, gör mig inte besviken nu. :)

Attachments

• Screenshot_20181116-160806.jpg
    Screenshot_20181116-160806.jpg
    39,4 KB · Visningar: 383
Nästa vecka smäller det. Räknar med konfettiregn och röda mattan. SAS, gör mig inte besviken nu. :)

Jag flyger UME-ARN-HEL tur och retur varje vecka med SAS och som ni kanske vet är det CityJet med sina CRJ-kärror som opererar sträckan HEL-ARN på många flighter. Varenda gång vi landar på ARN med en sådan är det bussgate som gäller. Otroligt frustrerande att taxa in med planet på utsatt tid kl 17:00 men ändå behöva vänta 25 minuter på att sätta sin fot på terminalen. Speciellt som jag alltid har anslutning till UME med avgång 15:45.
Vet nån vad som är orsaken till detta?

Du ska få se att SAS har gjort i ordning sin allra finaste bussgate åt dig, putsat, fejjat och gjort fint inför nästa vecka... ;)

Toppen