Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Jag flyger UME-ARN-HEL tur och retur varje vecka med SAS och som ni kanske vet är det CityJet med sina CRJ-kärror som opererar sträckan HEL-ARN på många flighter. Varenda gång vi landar på ARN med en sådan är det bussgate som gäller. Otroligt frustrerande att taxa in med planet på utsatt tid kl 17:00 men ändå behöva vänta 25 minuter på att sätta sin fot på terminalen. Speciellt som jag alltid har anslutning till UME med avgång 15:45.
Vet nån vad som är orsaken till detta?

Jag flyger UME-ARN-HEL tur och retur varje vecka med SAS och som ni kanske vet är det CityJet med sina CRJ-kärror som opererar sträckan HEL-ARN på många flighter. Varenda gång vi landar på ARN med en sådan är det bussgate som gäller. Otroligt frustrerande att taxa in med planet på utsatt tid kl 17:00 men ändå behöva vänta 25 minuter på att sätta sin fot på terminalen. Speciellt som jag alltid har anslutning till UME med avgång 15:45.
Vet nån vad som är orsaken till detta?
Det är ett välkänt problem att Arlanda har för få gater. Det finns helt enkelt inte plats till alla. Jag vet inte men jag gissar att CRJ maskinen prioriteras ned när den ändå inte kan docka rakt in i en sådan gate-brygga utan man som passagerare i vilket fall som helst måste gå ned för den lilla trappan i planet, ned på plattan och därifrån upp och vidare in i terminalen. Eftersom det ändå krävs sådan process, kan jag mycket väl förstå att CRJ maskinerna prioriteras ned till förmån för andra plan, exempelvis B737 eller A320, som klarar av att docka direkt in mot gaten och då i sin tur kan få en snabbare turn around. Finns det ont om gater måste någon bort, då väljer man rimligast bort den maskinen som ändå inte klarar att ta del av alla de funktioner som gaten klarar att leverera?!

Man blir ju lite trött på SAS när det alltid strular.
Fredags kväll kommer jag hem från Brussel till Göteborg.
Landar 21:45, går till bagageband 01 som det står på tavlan.
Bana 03 är överfyllt med folk som väntar.
Står att bagaget skall komma mellan 1-5min, strålande tänker man då.
22:13 står det samma lika men nu ser jag av en händelse att min Rimowa väska snurrra på bana 03 mellan folket som står där på grund av den särskilda utseende.
Irriterad går jag över och hämtar den samt mitt andra incheckade bagage.
Gåt ut till den väntande taxin, han är sur eftersom han fått vänta.
Efter ha satt mig i taxin förklarar han hur dyrt det kommer bli nu för mig eftersom han ”måste” debitera väntetid enligt bolagets regler...
Makalöst irriterande!

Igår, söndag, flyger jag till Wien.
Flyget försenat något från Landvetter.
Bussgate längst bort i ingenstans på Kastrup.
Får springa till planet till Wien då det står boarding..
Väl där är det så klart kö i hela gången upp till gaten.
Gött tänker jag svettig, nu kommer bagaget med iallafall.
Landar i Wien, men icke.
Bagaget lyser med sin frånvaro.
Mina 3 incheckade väskor är kvar i Köpenhamn...
Skapar PIR, tar 30min.
AVIS har hunnit stänga sin Avis Preferred disk i ankomsthallen nu så jag får en hel evighet till den rental center istället.
Nu står jag utanför Jaguar / Landrovers ny fabrik i Slovakien och får inte komma in på site då jag saknar korrekt PPE.
Spenderar 3-4tim på att åka runt för att köpa stålhätteskor, hjälm, reflexväst och arbetsbyxor.
Kunden är tok arg för att materialet som jag hade med inte är där..
Mailar Austrian utan svar ännu.
Mailar diamant supporten men får svar att detta inte är en fråga för den utan de hanteras endast Eurobonus frågor..
Mitt bagage är fortfarande borta nu kl 19:42

Missnöjd kund.

Man blir ju lite trött på SAS när det alltid strular.
Fredags kväll kommer jag hem från Brussel till Göteborg.
Landar 21:45, går till bagageband 01 som det står på tavlan.
Bana 03 är överfyllt med folk som väntar.
Står att bagaget skall komma mellan 1-5min, strålande tänker man då.
22:13 står det samma lika men nu ser jag av en händelse att min Rimowa väska snurrra på bana 03 mellan folket som står där på grund av den särskilda utseende.
Irriterad går jag över och hämtar den samt mitt andra incheckade bagage.
Gåt ut till den väntande taxin, han är sur eftersom han fått vänta.
Efter ha satt mig i taxin förklarar han hur dyrt det kommer bli nu för mig eftersom han ”måste” debitera väntetid enligt bolagets regler...
Makalöst irriterande!

Igår, söndag, flyger jag till Wien.
Flyget försenat något från Landvetter.
Bussgate längst bort i ingenstans på Kastrup.
Får springa till planet till Wien då det står boarding..
Väl där är det så klart kö i hela gången upp till gaten.
Gött tänker jag svettig, nu kommer bagaget med iallafall.
Landar i Wien, men icke.
Bagaget lyser med sin frånvaro.
Mina 3 incheckade väskor är kvar i Köpenhamn...
Skapar PIR, tar 30min.
AVIS har hunnit stänga sin Avis Preferred disk i ankomsthallen nu så jag får en hel evighet till den rental center istället.
Nu står jag utanför Jaguar / Landrovers ny fabrik i Slovakien och får inte komma in på site då jag saknar korrekt PPE.
Spenderar 3-4tim på att åka runt för att köpa stålhätteskor, hjälm, reflexväst och arbetsbyxor.
Kunden är tok arg för att materialet som jag hade med inte är där..
Mailar Austrian utan svar ännu.
Mailar diamant supporten men får svar att detta inte är en fråga för den utan de hanteras endast Eurobonus frågor..
Mitt bagage är fortfarande borta nu kl 19:42

Missnöjd kund.
Är du säker på att det är sas som sjabblat bort bagaget? Kan ju lika gärna vara Austrian?

Toppen