Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Camera 1 på OY-KBM SK935 idag. Ett trevligt första intryck tycker jag. Kan man få kompensation för detta tro?;)

9378CCDA-28FC-4D79-AAA5-FD6EAE3722F4.jpeg

Så tycker jag att det är lite då och då. Så länge det bara är kameran tror jag knappast det är kompensationsläge nej (det står väl tex ingenstsns I produkt beskrivningen att det ska ingå...). Om det däremot är hela entertainment systemet som visar den vilden så är det förstås ett helt annat läge.

Btw. Jag vet ju om SAS drickapolicy med att man måste beställa allt direkt så att isen smälter och man får varm dryck till maten. Men har någon fått något bra svar från någon i management om varför det är så? På andra carriers verkar det ju gå bra att ha fler drink runs. Stort irritationsmoment är det i alla fall.

Alltså, hur tänker de som skriver SAS app!?

Jag sitter här med enbart begränsad 3G och ville kolla upp en bokning. Startar appen och precis när jag ska klicka på bokningen dyker en ruta upp som talar om för mig att jag nu måste använda v3.0 av appen och att min inte längre stöds. När jag klickar OK så hamnar jag i AppStore där valet är ”öppna..”.

Det finns två rejäla FAIL här. För det första deprikerar man inte en publik app hårt på det där sättet. Det ger en extremt dålig UX-upplevelse och även om min version inte varit 100% funktionell så hade jag säkerligen kunnat göra det jag ville.

Det ger också en inblick i hur långt de tänkt när de länkar till appens sida i AppStore som inte i sin tur ger det faktiska alternativet ”Uppdatera...”.

Det här är inte ens svårt SAS! Ändå misslyckas ni. Hur sjutton kan chefer på IT-sidan få behålla sina jobb? Om jag gjorde 10% så många fel som ni lyckas producera i IT-systemen så skulle jag nog både få sparken och bli skadeståndsskyldig.

Jag kom i samma problem. Måste uppdatera appen, men den är redan senaste versionen (såg det ut att vara). Sen gick jag till AppStore (istället för iTunes dit de länkade, som verkade vara liknande), och i AppStore fanns faktiskt en ny version att hämta.
Uselt skött.

Toppen