Jaha, Finnair Plus är inte helt värdelöst ändå: Bokade flyg till Prag precis, hade som sagt strax under 20.000 poäng.
Enligt Finnairs hemsida står det
tydligt att ARN-HEL kostar 7500 poäng
enkel väg att uppgradera (inte värt) och HEL-RestEuropa 10.000 poäng (troligen värt).
Nu blev ju hemresan från Prag med FlyBe flyg (kommer till det snart) så då tänkte jag vafan, jag uppgraderar båda legen på utresan, så kan jag ju ta med mig lite extra bagage i form av tyngre goodiebags till våra inkvalade spelare/kunder. Så blir chefen glad också...
Well, uppgraderingarna tog typ 10 minuter att få igenom (bra jobbat Finnair) men ännu mer förvånande var att de bara drog hälften av poängen, 3750 ANR-HEL och 5000 HEL-PRG. Det var det definitivt värt! Och jag som tänkte tömma kontot, nu blir det tvärt om att skicka in senaste Scandicnätterna till Finnair så jag börjart fylla på kontot igen
Ok, flybe, vad menade jag med det ovan. Jo när man letar flyg på Finnair ska man vara noga att ange STO och inte ARN som flygplats. Då får man nämligen upp Brommaflighterna också. Spara 500 kr på att landa i Bromma i stället för Arlanda, dessutom en halvtimme senare bara? Så jag kan ta bussen och tunnelbanan hem "gratis" i stället för dyra Arlanda Express. Okej, jag tycker det är en väldigt bra deal

. Även om FlyBes kärror är små och tråkiga så står jag gärna ut för det i en entimmesflight för 500 kr mindre privata utlägg. Så länge jag får TPs på BA så är jag nöjd.