Senaste nytt

Dagbok: The things we do for love

Gdaily: Ett bra tips är att ansöka om OT-uppgradering på dessa flighter. På RIX-ARN får du då dessutom fler EB-poäng.

Jo, å tror d e ganska enkelt att få OT också.

Fick själv OT på ARN-RIX men konstigt nog så får man endast poäng för original biljetten vilket i mitt fall var ECO=150 EB poäng... :(

Fick själv OT på ARN-RIX men konstigt nog så får man endast poäng för original biljetten vilket i mitt fall var ECO=150 EB poäng... :(

Märkligt. Fick så sent som i höstas 1200 p för RIX-CPH (150 p för CPH-RIX). Uppgraderat med Optiontown på vägen hem, poäng för ny klass (C).

Nyss hemkommen från BC-träffen på Monks. Kul höra alla galna storys.

Vad är det roligaste/tokigaste ni gjort i reseväg, när ni försökt "utnyttja systemet" och utnyttja en promotion till max? Personligen var det följande 17-nätters stay i Las Vegas:

Hilton hade för ca fem år sedan en promotion där du för var fjärde stay (inte natt) fick en gratis natt på vilket Hiltonhotell som helst, worldwide.

Det finns (fanns) några olika Hiltonhotell i Vegas på den tiden (det klassiska Las Vegas Hilton är inte längre ett Hiltonhotell men det av det på den här tiden). Bara ett par 100 meter från det hotellet låg det ett annat Hiltonhotell. De låg så nära varandra så de delade garage,

Hilton Las Vegas kostade $65-$125 per natt, det andra runt $100.

Well jag hade min hyrbil parkerad i garaget med mina väskor, bytte hotell varje natt, och sov gott i vetskapen om att jag skulle få ihop följande:

Ca 20.000 Hiltonpoäng
17.000 Bmi-poäng (18.500=Businessclassresa enkel USA-Europa)
4 Gratisnätter Worldwide
Hilton Guldkort (efter 20 stays, hade typ fyra innan det här spektaklet drog igång)

Använde tre av gratisnätterna på $350-hotellrum och den fjärde använde farsan på Hilton Slussen (2000 kr). Man kan med andra ord säga att jag bodde helt gratis dessa 17 nätter i Vegas, fick tillbaks minst lika mycket värde i promon som mitt utlägg.

(Har såklart fått ut mer värde vid andra tillfällen, typ Club Carlssons "bo en natt och få 5½ nätter gratis" förra året, men de innefattade inte samma tokiga insats från mig).

Har roat mig i kväll med att göra min favoritsysselsättning - boka resor.

Man ska ju inte boka ekonomiresor med flygpoäng sägs det... men 7500 Avios + 17 kr för en resa som kostar 1500 kr att boka atm känns som en "steal". Går priset i kontanter ner kan man ju avboka, annars har man fått 20 öre per poäng och det får ju anses bra :)
Las Vegas-Dallas i Januari, enkel väg.

Bokade även Carlsons flygplatshotell i Dallas/Fort Worth (landar ju 22:30) natten mellan 15-16 januari för 15.000 CC-poäng (eller 110 dollar), dvs +500 kr per 10.000 poäng i redemptionvärde, vilket är vad jag vill få ut av mina Club Carlsonpoäng. Vår (Rob74 + en tredje polare) USA roadtrip över tre veckor börjar ta form nu :)
Även hotellet är såklart avbokningsbart.

Hej gdaily. Förlåt att jag "tjuvkikar" i din dagbok :p. Tack för tipset om Holiday Check. Sitter och recenserar för fullt, kunde tydligen bara skriva 10 recensioner i månaden som berättigar till poäng. Har du fått några poäng än? Isf hur lång tid tog det? Fortsätt skriva på dagboken det var ganska kul att läsa och det blir lite tvära kast mellan diverse ting.

/Timotey

Vart inspirerad oh skrev 11 recensioner, tur att jag intehan fler innan jag såg detta. nu verkar det ha trillat in 3000 miles på kontot...
visst är det 10 st per kalendermånad som gäller?

Bokade två nätter på Park Inn Heathrow för £69 natten nu helgen 9-11 Augusti (avbokningsbart givetvis), hoppas att kunna komma med på Busnessclassutflykten med nya Dreamlinern (ni har väl inte missat detta jippo)
http://www.businessclass.se/artikla...eamliner-till-stockholm-fran-9-e-augusti.html

Passar mig perfekt då mitt nya intjäningsår på BA börjar den 8 Augusti, dagen innan. Snacka om timing!

På måndag får vi veta vad schemat blir och vad nöjet kostar, hoppas att det blir roligt och inte alltför dyrt :) Då får vi också se om hotellet duger eller om jag måste byta.

Hurra, jag fick ett soligt mail! (är med de 20 lyckliga som får åka BA Dreamlinern tillsammans med BC!)

Om det är någon av resenärerna i WT+ som inte har access till Loungen i T2 på Arlanda (eller för den del i London) så tar jag gärna och gästar in en av dessa.

Sedan ett litet hotelltips för resan: Park In Heathrow är med i Club Carlsons +5000 poängkanpanj för två nätter, just saying...

För mig är detta en perfekt start på mitt nya kvalificeringsår: Mitt BA-år börjar den 8 Augusti, resan är den nionde :)
För att uppnå BA silver, som jag kör privat (i jobbet har jag Finnair, privat kör jag BA, så är det när man jobbar på ett företag som "goes by the book") så måste jag få in 600 tier points på ett år. Det är 50 i månaden i snitt... så här snabbt har jag aldrig tidigare nått månadskvoten :)

Toppen