Varför har jag varit så tyst här i "dagboken"? Well, det beror på många saker - främst har jag knappt rest något sedan min och Roberts underbara USA-resa, och jag är väl av åsikten att har man inget vettigt att säga så ska man hålla käften, dels har jag tyvärr börjat omärdera mitt resande något; Som jag skrivit tidigare så stressar jag varje år för att nå ihop mina 600 Tierpoints för att behålla mitt älskade BA Silverkort på mina fåtaliga resor. Detta innebär att jag uppgraderar då jag kan via Manage My Booking. Och då kommer lustigheten att jag betalar för något jag redan har (loungetillgången). Ergo kan jag skita i att jaga silverkortet...
Jag har några resor planerade kvar i mitt kvalificeringsår, enligt plan ligger jag 90 tierpoints efter. Mitt kvalificeringsår går ut den 8 april, så i värsta fall får jag göra en Tier-points run i sommar så jag får silver inför kommande år. Det är det värt. Däremot ska jag inte jaga kortet nästa år,
lovar jag mig nu mig själv. Det ligger lite annat bakom mitt beslut också, jag har tömt mitt BA-konto via en 2-4-1 voucher helt och hållet på poäng för en resa nu i sommar (som hoppeligen blir av, till New Orleans, men inte säkert än, beror om mitt lilla resesällskap får jobb eller ej...), samtidigt som jag börjar få ganska mycket poäng på SAS. Ganska mycket med mina mått mätt alltså - så jag kommer planera in det lagom så att jag skaffar SAS Amexkortet i slutet av året, och trycker ihop till en 2-4-1 voucher på SAS under 2015.
Lite har jag horat poäng i alla fall. SJ-promon utnyttjade jag till max via Borlänge-Säter igen med 10k extra poäng på kortet. Vad jag nu ska med dom till, jag åker ju inte tåg

..
Om 14 dagar ska jag åka till Kiev, det har inte varit en helt lätt resa att boka. Hemfärden finns perfekta flygtider med Ukrainian direktresa (premiärturen dessutom) men ditresan fanns bara hemska tider med endera uppgång innan man gått och lagt sig, eller låååånga byten). Alternativet var att betala skjortan och femtio för en normal resa dit, och dålig returresa. Men tack vare Lifemiles kunde jag sy ihop en riktigt bra tur, 12500 poäng och lite pengar för LOT via Polen dit, och Ukrainian som köperesa hem. Vem sa att poänguttag inom Europa är bortkastat - tvärt om, här var det en riktig räddare...