Senaste nytt

Curve betalkort

Berglund

Medlem
Fast revolut har väl ett påslag på 1% på just THB?
Ja.
Är det nån vinst att köra valutan där för curve transaktioner i THB?
En del överjobbar det här och lägger mycket tid på att springa efter förhållandevis lite pengar. Krona per timme brukar bli dåligt betalt i de här fallen.

Borde bli same same i bästa fall.
I de allra flesta fall sämre, att lägga all tiden och sedan hoppas på "same same", då är man verkligen lurad.

Kommer någon på någon anledning att fortsätta använda Curve utomlands om man har Revolut/PFC/Rocker? Man får ju fria uttag upp till en viss gräns med Curve, men för att inte debiteras de nya dyra valutapåslagen så måste man ju då ta ut utan valutaväxling. Om man t ex växlar SEK till Euro i Revolut och lägger in Revolut som Euro i Curve och tar ut Euro i en bankomat med Curve, äts gratisuttagskvoten hos Revolut också upp då?

Detta undrar jag också, jag har läst hela tråden och googlat och känner mig ändå osäker på just detta. OM Revolut-kvoten inte äts upp av Curve, då har jag väl bara min dagliga Curve-uttagslimit att ta hänsyn till? Så länge jag har allt inställt på lokal valuta?

intuition

Medlem
Nu har Curve fått spatt. Är det bara hos mig, eller ser fler detta?
Dubbla transaktioner har vi ju sett flera gånger, men nu har jag också flera GBIT där krediteringen ligger dubbel...

Fick precis en avisering i appen om en "transaktion som nekats", men den gick igenom och är dubbel-debiterad. Så antagligen försökte curve 3 gånger där, fick en nekad och fick igenom 2.

Kan inte använda mitt Curve kort online på Elgigaten.se längre.

Syns inget i appen att något köp har nekats. Support kan inte se något.

Mitt senaste köp online på elgiganten var i novemer, då fungerade Curve bra.

A87

Medlem
Kan inte använda mitt Curve kort online på Elgigaten.se längre.

Syns inget i appen att något köp har nekats. Support kan inte se något.

Mitt senaste köp online på elgiganten var i novemer, då fungerade Curve bra.
Då är det hos elgiganten det strular. Det har kommit en ny version för mastercards säkra betalningar och elgiganten har nog inte den senaste, då blir det ingen match. Alternativt om elgiganten har strul just nu. Annars hade curve sett att det försöks på något sätt

Då är det hos elgiganten det strular. Det har kommit en ny version för mastercards säkra betalningar och elgiganten har nog inte den senaste, då blir det ingen match. Alternativt om elgiganten har strul just nu. Annars hade curve sett att det försöks på något sätt

Tack för ditt svar.

Jag skall gräva vidare. Mitt köp gick igenom med mitt crypto.com kort, men det är ett VISA kort, så det krockar nog inte med Mastercards säkra betalningar.

ptotheg

Medlem
Jag har inte tagit steget men måste försöka öka intjäningen av poäng lite och att gå misste om dubbla poäng kampanjer på SAS MC och GBIT känns dumt med tanke på allt annat tok jag redan håller på med.

Finns det något att vinna för någon att gästa in mig så ställer jag upp? Det är standardkortet jag kommer beställa.

Edit: Fått invite

Last edited:

Judas kiss

Medlem
Någon som har problem med sitt curve atm? Curve strular för min del. Funkade förra helgen med revoluts visa kort. Igår och idag funkar det inte alls(både med Google pay och med fysiskt kort). Provat flertal butiker och restauranger. Haft både revolut och lunar som underliggande.

Curve decleinar direkt och visas inget på de underliggande korten.

Segt då det är tänkt att bli en bra spend helg. Fårse vad chatten säger på måndag.

M.K

Medlem
867B841F-4760-46E5-A6EA-983412FE452F.jpeg

Efterlängtad nyhet från min sida i Curve appen! Kategorisering efter transaktionstyp. Det går alltså nu att ställa in ett valt kort efter kategori för t ex restaurangbesök eller kläder. Gbit fungerar givetvis fortsatt i 30 dagar.

Last edited:

intuition

Medlem
Om man inte vill att Curve ska valuta-växla, skulle man då kunna göra så här:

Ange i Curve att ett svenskt underliggande kort (tex SAS Mastercard) är utställt i DKK.
Göra ett köp i DKK, och eftersom curve då tror att underliggande kort är i DKK så debiteras beloppet rakt igenom
Underliggande kort ser en DKK-transaktion som då valutaväxlas till det underliggande kortets kurs, och med poängintjäning som att det är en utlandstransaktion.

Jag har inte testat alls, men jag vet att man kan sätta kortets hemvaluta "fel". Jag har nämligen ett par underliggande kort som curve inte alls tror är i SEK, så när jag anger SEK klagar curve och påminner om att jag "kommer att få betala dyr växelkurs" om valutan inte matchar. Sedan flyter allt på och korten debiteras i SEK

Toppen