Senaste nytt

Curve betalkort

Jag ser inte någon konstig transaktion på mitt underliggande kort.
Fick svar nyss, det verkar vara restaurangen som återkallat den första transaktionen från ett besök i förra veckan och sedan gjort om den "offline"... Skulle visst få refunden om några dagar (som vid en vanlig refund).

Men jag blir inte klok på transaktionshistoriken i appen. Tidigare stod det 99 SEK, nu har de ändrat den till 198 SEK efter chatten... Men det är ju inte första gången transaktionshistoriken ser skum ut i deras app vid refunds eller partiella refunds.. förstår inte att det ska vara så svårt när alla andra lyckas...
Det ska bli så skönt när (om) SAS EBMC stödjer Apple Pay native, så att jag slipper använda Curve som frontend för det (och återgår till att använda Curve bara för transaktioner i annat än SEK).

• Gilla
Reactions: hco
Fick svar nyss, det verkar vara restaurangen som återkallat den första transaktionen från ett besök i förra veckan och sedan gjort om den "offline"... Skulle visst få refunden om några dagar (som vid en vanlig refund).

Men jag blir inte klok på transaktionshistoriken i appen. Tidigare stod det 99 SEK, nu har de ändrat den till 198 SEK efter chatten... Men det är ju inte första gången transaktionshistoriken ser skum ut i deras app vid refunds eller partiella refunds.. förstår inte att det ska vara så svårt när alla andra lyckas...
Det ska bli så skönt när (om) SAS EBMC stödjer Apple Pay native, så att jag slipper använda Curve som frontend för det (och återgår till att använda Curve bara för transaktioner i annat än SEK).

Nej Curve är verkligen inte bra på att hantera/visa tydligt (partiella) refunds.

Använde ogenomtänkt Curve under ~10 dagar med Lyft och Uber-resor. Totalt kaos i transaktionshistoriken. Det gör jag inte om.

• Gilla
Reactions: ekf

SAS MC får apple pay inom kort ;)

Skönt att Curve har koll på mitt underliggande kort, så jag slipper växlingsavgifter....

Curve.jpg

En snabb fråga!

Har någon annan råkat ut för samma problem?

Jag råkade först slå in pin-koden för mitt underliggande kort i en kort episod av minnesförvirring. :confused: så det blev declined i rätt ordning.

När jag sedan gjorde om proceduren (med rätt kod) drog de tydligen dubbelt.

Har försökt kolla i appen vart jag ska vända mig, men hittar inte rätt "case" i deras hjälpcenter.

Screenshot_20220205-033523~2.png

Visa bifogad bild 125638

Daterat 20 jan. Detta betyder att de gamla riktigt bra valutakurserna inte längre är aktuella. Påslag numera på 0,5-1% genom Mastercard beroende på valuta.

För er som vill spara maximalt rekommenderas därför växling i t ex Revolut till den valuta Ni ska använda. Ställ därefter in kortet på denna valuta i Curve appen. Gbit enbart möjlig till poängkort utan kostnader som utlandsköp om SEK därefter stärks någon procent följande 30dagar.

Ska betala hotell i THB imorgon under dubbla poäng. Är det optimalste att toppa upp Revolut 10k, växla kurs i rev och sen ställa in curve på THB ?

@Judas kiss : Svar JA. Trista kurser numera med Curve. Jag jobbar iaf på saken och hoppas fler frequent flyers gör detsamma, bara lite feedback kan faktiskt ändra beslut.

Jag kör nu mest Revolut i utländsk valuta, men i helgen struntar jag i det och kör SAS MC direkt bara för 40p/100kr. Fina poäng inför nygamla Flypremium krav.

@Judas kiss : Svar JA. Trista kurser numera med Curve. Jag jobbar iaf på saken och hoppas fler frequent flyers gör detsamma, bara lite feedback kan faktiskt ändra beslut.

Jag kör nu mest Revolut i utländsk valuta, men i helgen struntar jag i det och kör SAS MC direkt bara för 40p/100kr. Fina poäng inför nygamla Flypremium krav.
Fast revolut har väl ett påslag på 1% på just THB? Är det nån vinst att köra valutan där för curve transaktioner i THB? Borde bli same same i bästa fall.

Toppen