Senaste nytt

Curve betalkort

hco

Medlem
För några veckor sedan gjorde jag en liten F/X challenge mellan Curve, Revolut och CDC. För SEK/EUR.

Verkliga köp (till samma belopp, på en vardag) precis efter varandra med Curve och CDC. Koll i Revolut samtidigt vilken kurs jag fått om jag växlat motsvarande belopp/valutapar vid det tillfället. Alla tre gav samma slutresultat (tre värdesiffror).

Men med tanke på nyheten ovan är det tydligen dags för en ny F/X challenge för Curve. Tack för headsup @M.K .
 

Skogi

Medlem
För några veckor sedan gjorde jag en liten F/X challenge mellan Curve, Revolut och CDC. För SEK/EUR.

Verkliga köp (till samma belopp, på en vardag) precis efter varandra med Curve och CDC. Koll i Revolut samtidigt vilken kurs jag fått om jag växlat motsvarande belopp/valutapar vid det tillfället. Alla tre gav samma slutresultat (tre värdesiffror).

Men med tanke på nyheten ovan är det tydligen dags för en ny F/X challenge för Curve. Tack för headsup @M.K .
Posta gärna resultatet här, spännande att se!
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Nya villkor från Curve... så vitt jag kan se så är det en markant ökad avgift (1,5%) för valutaväxling på helger för oss som har underliggande kort i bl.a. SEK.

"In case of withdrawals or purchases over the weekend where the currency of the selected underlying payment card is different to the currency of the spend, we take the latest available exchange rate from our rate provider and apply a surcharge. If there is a currency conversion and the currency of the selected payment card and the currency of the transaction are both in one of GBP, USD or EUR, the rate will be increased by 0.5%. In any other case, that is if either the currency of your transaction or the currency of the selected Payment Card is any of our other supported currencies, the rate will be increased by up to 1.5%."
Fees

Det är extra sneaky, eftersom de påstår nedan i mailet som informerade om ändringarna...

"Foreign exchange rates. We’ve simplified our terms on foreign exchange. We’ve removed the distinction between weekday and weekend rates and we’ll always give you the latest available exchange rate from our provider."
 
Nya villkor från Curve...
Kommer någon på någon anledning att fortsätta använda Curve utomlands om man har Revolut/PFC/Rocker? Man får ju fria uttag upp till en viss gräns med Curve, men för att inte debiteras de nya dyra valutapåslagen så måste man ju då ta ut utan valutaväxling. Om man t ex växlar SEK till Euro i Revolut och lägger in Revolut som Euro i Curve och tar ut Euro i en bankomat med Curve, äts gratisuttagskvoten hos Revolut också upp då?
 

M.K

Medlem
@Budgetresenär €200/mån i ATM med t ex SAS MC som underliggande kort tycker jag fortsatt är klart bra en vardag med litet MC påslag bara, men utan andra avgifter.

För oss med Legacy/black/metal är det även fortsatt värde i att köra valda cashback handlare. I mitt fall bl a Uber.

Edit. Mer sugen på att skaffa ett Gold Revolut nu dock då Curve tyvärr går bort som mitt kort till ”allt” utomlands.
 

ekf

Medlem
Är det någon mer än jag som fått en "spöktransaktion" på sitt underliggande kort idag? Den syns inte i Curve-historiken i appen och jag har inte besökt restaurangen i fråga på ett gäng dagar.. och sist jag var där så drogs betalningen som den skulle.

Jag har naturligtvis kontaktat supporten, men deras chattrobot är ju hopplös att ha att göra med, tex autorättade den "99 SEK" till "1. SEK" om och om igen... men tror att jag fick iväg något vettigt till slut.
 

hco

Medlem
Är det någon mer än jag som fått en "spöktransaktion" på sitt underliggande kort idag? Den syns inte i Curve-historiken i appen och jag har inte besökt restaurangen i fråga på ett gäng dagar.. och sist jag var där så drogs betalningen som den skulle.

Jag har naturligtvis kontaktat supporten, men deras chattrobot är ju hopplös att ha att göra med, tex autorättade den "99 SEK" till "1. SEK" om och om igen... men tror att jag fick iväg något vettigt till slut.

Jag ser inte någon konstig transaktion på mitt underliggande kort.
 
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen