Senaste nytt

Curve betalkort

Nybörjarfråga. Jag ska för första gången börja racka upp saker inför min första GBIT. Just nu har jag dock ett debit MC från Swedbank och SAS MC Premium underliggande. Det blir då m.a.o. handla på Swedbank-kortet och sen flytta över allt under kampanjen.

Men. Kommer Swedbank flippa ur om jag plötsligt flyttar 15-20 transaktioner i ett svep? Finns det någon strategi att ta några i stöten?

Eller är det bättre att skaffa och ladda ett Revolout?

Men. Kommer Swedbank flippa ur om jag plötsligt flyttar 15-20 transaktioner i ett svep? Finns det någon strategi att ta några i stöten?

Jag kan inte svara på Swedbank specifikt, men flyttar du 15-20 transaktioner i ett svep så är risken för problem stor. Sprid ut flyttarna över helgen (eller åtminstone över fredagen). Jag har funnit att jag om jag flyttar 2-3 stycken åt gången, sedan väntar en timme innan jag flyttar nästa, så har jag aldrig några problem. De problem jag har haft (YMMV) har varit kopplat till antalet transaktioner, oberoende av beloppen däri.

Varför tror du att Revolut skulle tillåta
ett obegränsat antal flyttade transaktioner
jämfört med Swedbank?
Jag tror alternativet är att skaffa revolut, ladda det under kampanjen, och strunta i Gbit.

Det har fördelen med sig att man kan sprida ut inköpen över mer än 30 dagar.

Och nackdelen att man dels är begränsad av kontantuttagsgränser, dels att seb kort kan bli irriterade om man har 100% spent enbart på att fylla revolut.

• Gilla
Reactions: hco
Varför tror du att Revolut skulle tillåta
ett obegränsat antal flyttade transaktioner
jämfört med Swedbank?

- Det tror jag inte. Det var en fråga, möjligtvis lite dåligt formulerad. ”Eller är det någon skillnad att göra processen med ett Revolut”

Storbank vs. Nisch osv. Men tack då spelar det mao ingen roll.

- Det tror jag inte. Det var en fråga, möjligtvis lite dåligt formulerad. ”Eller är det någon skillnad att göra processen med ett Revolut”

Storbank vs. Nisch osv. Men tack då spelar det mao ingen roll.
Det finns en del rapporter här på forumet om folk som fått problem med revolut när de haft för många Gbit.

Ett bra tips kan vara att även sprida ut original transaktionerna på så många kort man har så blir det färre refund på vart och ett.

Revolut och många flytt av transaktioner har varit en extremt dålig combo. Några har rapporterat att de behövt styrka alla transaktioner med kvitton mm.

Bästa är att ha 5-6 olika kort i Curve och sprida ut köpen på alla dessa och sen flytta. Låt små transaktioner på låga belopp ligga kvar så finns lite spend kvar på kortet också.

Att gå bananas med Gbit kommer dra till sig frågor förr eller senare.

Det fungerar bra. Jag har inte bara testar utan gör det här regelmässigt. Kan klart rekommenderas!
Gör du även GBIT på en sådana transaktioner?
Det blir en del att hålla ordning på, men i teorin bör man även kunna byta valuta på ytterligare ett kort tillfälligt vid GBITen.
Det blir extra mycket att hålla reda på om man tex växlar mellan fler valutor. Men så länge som kort A och kort B har samma valuta som ursprungstransaktionen vid tillfället för GBIT så borde det kunna gå.

Gör du även GBIT på en sådana transaktioner?
Det är inte otänkbart. Men exakt vad och hur jag gör är inget som lämpar sig på ett öppet forum.

Dessutom finns den helt uppenbara risken att olika användare här som inte egentligen förstår vad dem gör, skulle försöka kopiera - varpå det oundvikligen skulle gå fel, då blir det bara en massa gnäll. ;)

• Gilla
Reactions: hco
Toppen