Senaste nytt

Curve betalkort

ekf

Medlem
Som jag förstått när jag är utomlands och har Gratis versionen av Curve så kan jag ha SAS Mastercard som underliggande kort och då kan jag ha valutan på SEK och växlingen sker automatiskt utan någon extra avgift som
om jag hade använt ”utan curve”. Och jag kan ta ut ca 2000kr utan en extra avgift / månad.
Om du handlar med ditt SAS MC utomlands (i annat än SEK) utan Curve så får du betala en växlingsavgift.

Återigen, du försöker spela i en betydligt högre liga än den du är i. Ta det lite lugnare och sätt dig ner och greppa vart du står utan Curve/Revolut etc. När du gjort det så kan du gå vidare och ta nästa steg.
 

Jonas F

Medlem
Dyker texten bara upp på transaktioner över 5000 SEK?
Precis. Upp till 5000 kronor verkar gå bra men inte över (jag har inte testat med exakt 5001 kronor eller så dock).
Du har fått ett kort som har en limit på 5000kr, som många andra som fått nya kort. Tyvärr.
Jo, jag har förstått det efter att ha läst lite mer i den här tråden. Lite dumt att jag inte hade läst så noga innan jag skaffade Curve och gjorde den där betalningen. Men så kan det vara. Jag tycker det är märkligt att Curve inte verkar ha fixat det där problemet ännu som verkar varit känt ett tag. 5000 SEK är ju som sagt inte lika med 5000 Pund. Eller som i det här fallet när beloppet dessutom är i Euro så kan jag ju tycka att Curves översättning från Euro till Pund borde vara lite smartare i grunden.
 

MrRob

Medlem
[..]Lite dumt att jag inte hade läst så noga innan jag skaffade Curve och gjorde den där betalningen.[..]

Du kan be Curve att göra en manuell GBiT på belopp >5000 SEK när det behövs via deras kundtjänst. Dock svarar de inte på en kvart så man får ha lite framförhållning.
 

Jonas F

Medlem
Du kan be Curve att göra en manuell GBiT på belopp >5000 SEK när det behövs via deras kundtjänst. Dock svarar de inte på en kvart så man får ha lite framförhållning.
Tack för tipset. Jag har redan hunnit initiera en sådan förflyttning men den missar så klart 3x-poäng helgen. Men bättre än ingenting i alla fall!
 
Tjenare!

Försökt hitta en beskrivning av hur GBIT funkar i praktiken och hur man utnyttjar det. Så som jag uppfattat det så är det såhär folk utnyttjar det med SAS MC.

Koppla SAS MC till Curve och betala där först och främst MEN när de annonserar dubbel/trippelpoäng så byter man (på Curve) så att man betalar med något annat kort tills kampanjen startar igång, för att därefter retroaktivt byta över transaktionerna på SAS MC?

Om jag är helt ute och cycklar, kanske någon kan hjälpa till och förklara/länka till nån sida på tråden som täcker processen.
 

hco

Medlem
Koppla SAS MC till Curve och betala där först och främst MEN när de annonserar dubbel/trippelpoäng så byter man (på Curve) så att man betalar med något annat kort tills kampanjen startar igång, för att därefter retroaktivt byta över transaktionerna på SAS MC?

Om jag är helt ute och cycklar, kanske någon kan hjälpa till och förklara/länka till nån sida på tråden som täcker processen.

Du cyklar =)

Du kan bara göra GBIT en gång per transaktion. Så du spenderar via Curve mot ett annat kort. När det är kampanj så flyttar du transaktionen till kortet med kampanj. Du får återbetalning till det andra kortet.

Edit 1: testa med lite småtransaktioner så lär du dig.
 
Du cyklar =)

Du kan bara göra GBIT en gång per transaktion. Så du spenderar via Curve mot ett annat kort. När det är kampanj så flyttar du transaktionen till kortet med kampanj. Du får återbetalning till det andra kortet.

Edit 1: testa med lite småtransaktioner så lär du dig.
Jo den biten kan jag förstå (engångs-biten). Din fall syftar du väl på att man kör "vanligt" kort hela tiden tills kampanjen dyker upp (eller när någon transaktion håller på o förfalla, 90 dagar). Jag är nog ganska lat så tänker nog köra SAS MC som underliggande tills det annonseras om kommande kampanj för att då byta till "vanligt" kort (i mitt fall tänker jag nog revolut som jag ser att många kör som underliggande).

Tänker jag fel, eller fortfarande o cyklar?

Yes, tänka prova runt lite hur funktionen funkar när jag fått det. Om UI:t är bra så kan nog det vara bra att köra "vanligt" kort som underliggande och sen GBIT vid kampanj på allt.
 

hco

Medlem
Din fall syftar du väl på att man kör "vanligt" kort hela tiden tills kampanjen dyker upp (eller när någon transaktion håller på o förfalla, 90 dagar).

Mmmm, så länge Curve håller fast vid 90 dagar GBIT så är det ju kampanjparty nästan jämt om man tex både följer SAS MC och NCC MC.

Jag är nog ganska lat så tänker nog köra SAS MC som underliggande tills det annonseras om kommande kampanj för att då byta till "vanligt" kort (i mitt fall tänker jag nog revolut som jag ser att många kör som underliggande).

Man kan tex ha Revo som underliggande i icke-kampanjtid. Om man ändå toppat upp Revo med tex SAS MC så har dom kronorna ändå generat poäng en gång i tiden så ingen stor katastrof om några betalningar får ligga kvar hos Revo om man av nån anledning inte kan flytta/glömmer bort/inte ids/Curve ändrar T&C/etc.
 
Toppen