Senaste nytt

Curve betalkort

M.K

Medlem
@hco Exakt så ser jag på det. Jag kör överföringar från utländska inkomster men spendar genom top up från pointskort. Inte allt som hinner flyttas men bra med spend på Revolut och bäst växlingskurser.

Sänks 90 dagarsreglen har jag ändå tjänat points och mycket mer än Premiumavgiften genom växling, samt haft det bekvämt utan plånbok med Apple pay.
 
Man kan tex ha Revo som underliggande i icke-kampanjtid. Om man ändå toppat upp Revo med tex SAS MC så har dom kronorna ändå generat poäng en gång i tiden så ingen stor katastrof om några betalningar får ligga kvar hos Revo om man av nån anledning inte kan flytta/glömmer bort/inte ids/Curve ändrar T&C/etc.

Fan juste det tänkte jag inte på. Bra där! Så revolut som toppas med SAS MC och när kampanj kommer så förberedds alla 90d transaktioner. Toppen :D

Edit: Juste, glömde fråga, är det något max belopp på 5000 SEK jag läst om? Så större köp används SAS MC själv?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
Bra där! Så revolut som toppas med SAS MC och när kampanj kommer så förberedds alla 90d transaktioner.

Tänk bara på att SEB inte kommer att gilla om du har bara Revo topups. Eller för höga Revo topups jämfört med din vanliga spend.

Så det är bra att strössla SAS MC kortet med lite vanlig spend också.

Är du ny kortkund för SAS MC så bygg upp ett bra och normalt spend pattern först och gå steg för steg mot mer optimering.

Tänk memet "never go full retard".
 

ekf

Medlem
Edit: Juste, glömde fråga, är det något max belopp på 5000 SEK jag läst om? Så större köp används SAS MC själv?
Gränsen för GBIT är 5000 GBP per transaktion, men de har inte riktigt lyckats få till den gränsen ordentligt för kort som inte tillhör UK-serien.. utan det blir i fallet svenska kort 5000 kr.

edit: du kan ha andra spend-gränser som är lägre/högre...
 

M.K

Medlem
@WillePille Bara som tips ska pointskort dock inte bara användas till ”cashtransaktioner”.

En strategi för bekvämlighet och lite sparat i avgifter kan vara att toppa upp för Applepay med Curve när inte Amex används och utlandstransaktioner. Vanliga Pointskort när man har plånboken med.

Jag kör alla mina pointskort frekvent hela tiden oavsett eventuella kampanjer. Jag har ändå inte haft svårt med Gbit upp til limit under dessa helger.

Edit. Jag ser att @hco hann före :)
 
Tänk bara på att SEB inte kommer att gilla om du har bara Revo topups. Eller för höga Revo topups jämfört med din vanliga spend.

Så det är bra att strössla SAS MC kortet med lite vanlig spend också.

Är du ny kortkund för SAS MC så bygg upp ett bra och normalt spend pattern först och gå steg för steg mot mer optimering.

Tänk memet "never go full retard".

Ok, men iom att jag ändå missa denna kampanj så kan jag nog lika gärna använda kortet själv till en början, har ju ändå den vanan just nu.

Gränsen för GBIT är 5000 GBP per transaktion, men de har inte riktigt lyckats få till den gränsen ordentligt för kort som inte tillhör UK-serien.. utan det blir i fallet svenska kort 5000 kr.

edit: du kan ha andra spend-gränser som är lägre/högre...
Ahh ok, men då hänger jag med :) Tackar för infon!

@WillePille Bara som tips ska pointskort dock inte bara användas till ”cashtransaktioner”.

En strategi för bekvämlighet och lite sparat i avgifter kan vara att toppa upp för Applepay med Curve när inte Amex används och utlandstransaktioner. Vanliga Pointskort när man har plånboken med.

Jag kör alla mina pointskort frekvent hela tiden oavsett eventuella kampanjer. Jag har ändå inte haft svårt med Gbit upp til limit under dessa helger.

Edit. Jag ser att @hco hann före :)
Ahh jo amex-biten har jag ganska bra koll på redan, den är dock avaktiverade just nu under covid då jag knappt jobbet inte tillåter resande ändå. Men förhoppningsvis i höst så drar det igång igen :)

Har bara varit lite efter med nya kort då jag varit ganska nöjd med Revolut tidigare. Men tack för upplysningen!
 
  • Gilla
Reactions: M.K
Invite your friends and earn £20

Hi Mattias,

From today, we’re giving you £20 for each friend you successfully refer to Curve (we’ll send £5 their way too).

Time is money, head to Settings, tap ‘Share Curve and get £20’ and invite your friends

To be eligible for the referral reward, you need to have made at least 3 purchases and spent at least £20 in your Curve life-time.

What does my friend need to do for us both to get our rewards?
1. Sign up to Curve using your unique referral link
2. Make 3 purchases and spend £20 with their Curve card (virtual or physical), within 21 days of signing up.

When will I get my reward?
If you refer a friend successfully, we’ll apply £5 to your Curve Cash card first. The remaining £15 reward will take up to 14 days to reach your Curve Cash card.

See full terms here.
Referral Promo terms
 

Maja

Medlem
Hur fungerar det med ett återköp till Curve? Jag hann göra GBIT på ett köp, där webbshoppen sedan efter har återbetalat hela summan då de ej kunde leverera. Hur fungerar det? Kan ännu ej se återbetalningen nämligen.
 

ekf

Medlem
Hur fungerar det med ett återköp till Curve? Jag hann göra GBIT på ett köp, där webbshoppen sedan efter har återbetalat hela summan då de ej kunde leverera. Hur fungerar det? Kan ännu ej se återbetalningen nämligen.
Det finns en stor risk att det faller in under transaktioner som Curve inte klarar av att visa. Håll koll på kontoutdraget på det underliggande kortet (det som du gjorde gbit till).
 

Berglund

Medlem
Hur fungerar det med ett återköp till Curve? Jag hann göra GBIT på ett köp, där webbshoppen sedan efter har återbetalat hela summan då de ej kunde leverera. Hur fungerar det? Kan ännu ej se återbetalningen nämligen.
Om hela summan återbetalas borde den kvittas mot originaltransaktionen. Dock kan det uppstå fel, där Curve inte kan matcha återbetalningen mot ett köp. I dessa fall får du pengarna som Curve cash, växlade enligt en icke-förmånlig växelkurs till GBP där pengarna sedan blir sittandes. Man måste sedan själv spendera från sitt Curve cash kort för att få ut pengarna.

Bäst är att välja Curve cash kortet och sedan göra en insättning från Curve cash till Revolut på det exakta GBP beloppet. Sedan kan du växla i Revolut till något bättre kurs men framför allt få ut alla pengarna från Curve cash kortet.
 
Toppen