Senaste nytt

Curve betalkort

@M.K
Jag har dessutom fixat 2st Revolut kort gratis versionen (mig och min fru) samt nu ett Curve kort gratis versionen (mig och min fru).
Varför ? Jo av anledningen att man kan utomlands då ta ut 2000kr/månad på Varsitt kort alltså 4000kr/månad x2 alltså 8000kr/månad.
Min fru tar ut 4000 (2000 på Revolut & 2000 på Curve) jag tar ut 4000 (2000 på Revolut & 2000 på Curve) Det anser jag vara en riktigt bra möjlighet. Förutsatt att jag förstått det rätt. Visst kan jag som Point earner ta ut 2000 på Curve om min fru tagit ut 2000 på SAS Mastercard?
 

ekf

Medlem
Visst kan jag som Point earner ta ut 2000 på Curve om min fru tagit ut 2000 på SAS Mastercard?
Vilket underliggande kort du har påverkar inte dina gränser hos Curve. Hos Revolut får du se till att hålla dig under SAS MCs gräns för kontantuttagsliknande betalningar när du för över till Revolutkontot (max 10k/24h etc). När väl pengarna finns hos Revolut så gäller deras gränser…
 

Sarasresa

Medlem
Nu har jag inte läst igenom alla 188 sidor i denna tråd... men detta med 5000 kr -gränsen som ni nämner, gäller det alla kortköp i Curve? Dvs det går inte att köpa något över 5000 kr oberoende av vilket kreditkort som ligger under? Jag köpte nämligen ett släp i helgen och det verkade funka med curve-kortet, det gick på 17500 kr.
 
Vilket underliggande kort du har påverkar inte dina gränser hos Curve. Hos Revolut får du se till att hålla dig under SAS MCs gräns för kontantuttagsliknande betalningar när du för över till Revolutkontot (max 10k/24h etc). När väl pengarna finns hos Revolut så gäller deras gränser…

Som jag förstått när jag är utomlands och har Gratis versionen av Curve så kan jag ha SAS Mastercard som underliggande kort och då kan jag ha valutan på SEK och växlingen sker automatiskt utan någon extra avgift som
om jag hade använt ”utan curve”. Och jag kan ta ut ca 2000kr utan en extra avgift / månad.
 

intuition

Medlem
Jag tror jag (tyvärr) har koll på det, men hoppas jag har fel.

Problemet för nya kortinnehavare kvarstår kring GBIT? Med andra ord när detta står i appen: "Going Back in Time is only allowed for purchases under £5000.00" så betyder det inte en summa upp till cirka 58 900 SEK, utan de har fortfarande denna dumma översättning där det blir max 5 000 SEK?
Eftersom jag inte ser texten i min app (men på webben) utgår jag från att jag har ett tillräckligt gammalt konto för att klara mig undan, men passar bara på att dubbelkolla om det är vid själva GBIT man ser begränsningen eller om det är någonstans under konto?
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Nu har jag inte läst igenom alla 188 sidor i denna tråd... men detta med 5000 kr -gränsen som ni nämner, gäller det alla kortköp i Curve? Dvs det går inte att köpa något över 5000 kr oberoende av vilket kreditkort som ligger under? Jag köpte nämligen ett släp i helgen och det verkade funka med curve-kortet, det gick på 17500 kr.

I appen kan man bara använda GBiT-funktionen upp t.o.m. 5000 SEK om man har ett nyare kort. Är det en större summa så kan man kontakta Curve så de manuellt kan byta kort på transaktionen.
 

Jonas F

Medlem
Så här ser det ut i min Curve-app på ett köp som är över 5000 kr (men långt under 5000£).
Det går inte att trycka på knappen för att göra go back in time. Däremot går det utmärkt på andra transaktioner som är under 5000 kr var.

En smula irriterande.

42E03CEB-A02E-4867-93B1-2FDB67844E79.jpeg
 
Tjenare!

Försökt hitta en beskrivning av hur GBIT funkar i praktiken och hur man utnyttjar det. Så som jag uppfattat det så är det såhär folk utnyttjar det med SAS MC.

Koppla SAS MC till Curve och betala där först och främst MEN när de annonserar dubbel/trippelpoäng så byter man (på Curve) så att man betalar med något annat kort tills kampanjen startar igång, för att därefter retroaktivt byta över transaktionerna på SAS MC?

Om jag är helt ute och cycklar, kanske någon kan hjälpa till och förklara/länka till nån sida på tråden som täcker processen.
 
Toppen