Senaste nytt

Curve betalkort

Ett misstag jag gjorde för ett köp är anti-embarrassment mode. Att man har SAS MC som backup så det kortet blir debiterat istället för det man hade tänkt sig då det första failade = ingen GBIT :/

Får sortera in det under lärokontot.

Ett misstag jag gjorde för ett köp är anti-embarrassment mode. Att man har SAS MC som backup så det kortet blir debiterat istället för det man hade tänkt sig då det första failade = ingen GBIT :/

Får sortera in det under lärokontot.
Jo, den missen gjorde jag också. Köpte lite nya våtdräkter som precis landade under 5000kr, men hade typ 100kr för lite på mitt första-kort, så det gick på sas mc istället som var backup..

Jo, den missen gjorde jag också. Köpte lite nya våtdräkter som precis landade under 5000kr, men hade typ 100kr för lite på mitt första-kort, så det gick på sas mc istället som var backup..
Me three, men jag åkte bara dit på en dryg femhundring, men den gick mot ett tomt revolut kort (som ju såklart var tomt eftetsom jag ville ladda det idag, och inte förra veckan)

Hejsan,

1. När man använder SAS Mastercard utomlands med Curve finns det några avgifter/kostnader för att man använder creditkortet utomlands? Eller är det samma som om man skulle använda SAS Mastercard utan Curve?

2. Är det enda sättet att använda Curve utomlands utan avgifter och så genom att använda sig av Revolut? Har jag förstått det rätt?

3. Vad är kostnaderna för att använda SAS Amex utomlands vid köp & uttag. Samt vad är kostnaderna för SAS Mastercard utomlands vid köp & uttag. Samt vad är kostnaderna för Swedbank Mastercard utomlands vid köp & uttag?

4. Det finns en skillnad på växlingskursavgifter samt kreditskortsavgifter.

Tacksam för svar.

@Johan Qahoush

1. Samma avgifter som hemma, du sparar in på valutaväxlingsavgiften om du använder Curve.
2. Både Curve och Revolut har vissa avgifter för valutaväxling, framförallt på helger. Det går utmärkt att använda Curve på vardagar och slippa avgift även utan Revolut.
3. Jag rekommenderar att du läser i villkoren
4. Ja, det är skillnad... Vad är frågan?

Har nu flyttat drygt 100 transaktioner med GBIT. Blivit låst efter 2-3 transaktioner varje gång....så tagit ganska länge

Jag tror jag (tyvärr) har koll på det, men hoppas jag har fel.

Problemet för nya kortinnehavare kvarstår kring GBIT? Med andra ord när detta står i appen: "Going Back in Time is only allowed for purchases under £5000.00" så betyder det inte en summa upp till cirka 58 900 SEK, utan de har fortfarande denna dumma översättning där det blir max 5 000 SEK?

"Going Back in Time is only allowed for purchases under £5000.00" så betyder det inte en summa upp till cirka 58 900 SEK, utan de har fortfarande denna dumma översättning där det blir max 5 000 SEK?
Tyvärr helt korrekt uppfattat. Det här ”tramsfelet” är fortfarande inte rättat. Därför ska man hålla hårt i sitt gamla Curvekort - så länge man bara kan!!!

@Tonton Tjena menar du att jag som fixat nytt curve kort igår typ. Kan endast / transaktion få ut 5000kr? Eller är det 5000kr totallt?

Toppen