Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Ett tips är att gå till Vaccina (om du reser med sas) för en riktigt bra rabatt :)

Vaccina - Reseintyg för SAS-resenärer
Japp, tänkte det - men de hade inga lediga tider nu på söndag. Så fort inresebestämmelserna ändrades så försvann alla tider blixtsnabbt. Kliniken på Kyrkogatan i Göteborg har nedsatt pris fram till 1 juli så 750kr per person blev det. I alla fall billigare, och framför allt smidigare, än att behöva krångla med PCR-tester :)

Japp, tänkte det - men de hade inga lediga tider nu på söndag. Så fort inresebestämmelserna ändrades så försvann alla tider blixtsnabbt. Kliniken på Kyrkogatan i Göteborg har nedsatt pris fram till 1 juli så 750kr per person blev det. I alla fall billigare, och framför allt smidigare, än att behöva krångla med PCR-tester :)

Förstår! Ja det är mycket bättre än PCR. Jag bokade precis in mig via Vaccina med SAS rabatten, blir 1400 billigare för oss + svar efter 40 min :)

Spanien blir ju onekligen lockande nu, men lite för varmt i juli.

Du kapar 6-7C om du åker till t.ex. San Sebastian istället för Barcelona Skulle tippa på ännu mer närmre La Coruna-området.

Inrikes-byte till Bilbaos flygplats eller längre tåg eller bussresa från t.ex. Madrid.

Direkt till San Sebastians flygplats går kanske om bytena går att få till tidsmässigt. Isf Vueling via Barcelona eller Iberia via Madrid.

Du kapar 6-7C om du åker till t.ex. San Sebastian istället för Barcelona Skulle tippa på ännu mer närmre La Coruna-området.

Inrikes-byte till Bilbaos flygplats eller längre tåg eller bussresa från t.ex. Madrid.

Direkt till San Sebastians flygplats går kanske om bytena går att få till tidsmässigt. Isf Vueling via Barcelona eller Iberia via Madrid.

Eller SAS direkt från ARN till Biarritz iofs på franska sidan av gränsen, men nära. Varje matälskare måste uppleva San Sebastian innan man dör.. :p

Eller SAS direkt från ARN till Biarritz iofs på franska sidan av gränsen, men nära. Varje matälskare måste uppleva San Sebastian innan man dör.. :p

Tänkte om Frankrike inte tillät samma antigen-test, men det har jag inte koll på Inte heller vet jag hur landet ser på byten kontra att lämna flygplatsen.
Biarritz är helt klart smidigast annars

Tack för tips. Atlantkusten i norr lockar verkligen, men nu har tydligen en falang i familjen Cedergren investerat och köpt lägenhet i Malaga.

Tänkte om Frankrike inte tillät samma antigen-test, men det har jag inte koll på Inte heller vet jag hur landet ser på byten kontra att lämna flygplatsen.
Biarritz är helt klart smidigast annars

Tack för tips. Atlantkusten i norr lockar verkligen, men nu har tydligen en falang i familjen Cedergren investerat och köpt lägenhet i Malaga.

Hoppas Macron lättar på inresekraven snart också.

France has just introduced a new color-coded "traffic light system" for when it opens to international travelers on June 9.
Those on the "green list" -- vaccinated travelers from the European Union, Australia, South Korea, Israel, Japan, Lebanon, New Zealand and Singapore -- can enter restriction-free. Nonvaccinated travelers will need to do a Covid test.
Vaccinated travelers from the "orange list" -- which includes the US and the UK -- will need to do a test, while the unvaccinated will be allowed in only for essential purposes.

Indoor dining will be reintroduced on June 9, too, and the national curfew moved to 11 p.m. If you want to visit the Eiffel Tower, though, you'll have to wait for its reopening on July 16.

Pandemic travel news: France, Spain and others get ready for international tourists | CNN Travel

Vad gäller just nu:
Coronavirus - Advice for Foreign Nationals in France - Ministry for Europe and Foreign Affairs

Antar att sidan uppdateras den 9:e som är på onsdag.

Toppen