Canadien
Medlem
Tänk då på att de inte kör med finska mark längre, så lunchen som kostar 13 är inte så billigOkej, bokar långt fram i höst då och hoppas... Inte varit i Helsingfors sen 2009!
Tänk då på att de inte kör med finska mark längre, så lunchen som kostar 13 är inte så billigOkej, bokar långt fram i höst då och hoppas... Inte varit i Helsingfors sen 2009!
Euron infördes 2002Tänk då på att de inte kör med finska mark längre, så lunchen som kostar 13 är inte så billig![]()
Vad gäller, försökt läsa mig till men fattar inte. Ok att resa in från Sverige men test för att lämna?Så svaret på frågan enligt SAS personal på plats på Kastrup är att det fungerar med intyg om insjuknande. Det står dock enligt dessa att även detta intyg måste vara på Engelska, vilket kan bli svårt att övertyga vårdcentralen om att skriva.. Lite moment 22 tyvärr. Jag ska prova att komponera ett egenskrivet och försöka övertyga en läkare att skriva under det
Antigen testerna på Hyllie tog under 15min från bokad tid till svar och intyg. 399kr; men jag ska ”jobba” så det blev gratis.
Ja det är jäkligt stängt nu och har fått flera rapporter om strul vid gränsövergångarna i Tornedalen trots papper i ordning.Som vanlig turist verkar det svårt just nu, nuvarande regler gäller till den 27 juni. Håll utkik här för ny info Anvisningar om gränsövergång (Corona) - Gränsbevakningsväsendet
Ja det är jäkligt stängt nu och har fått flera rapporter om strul vid gränsövergångarna i Tornedalen trots papper i ordning.
Ska till Finland på Lördag, vi får se hur det går. Har skaffat läkarintyg om genomgången infektion så jag hoppas att släppas genom utan testning och karantän, vi får se... hur det går.
Vi åker två veckor kring månadsskiftet juli/augusti och är optimistiska. Från 1 juli ska covidpass gälla, så fullvaccinerad eller antigen 48h. Senaste rapporten från grannstaden till Parma, Reggio Emilia, är att läget förändrats till det bättre i drastisk takt och hela regionen räknas bli vit, precis som många andra, nu på måndag.Hur ser läget ut i Italien framöver? Funderar på att boka flyg till första veckan i augusti, men jag kommer endast ha hunnit få en spruta innan dess och maken kanske hinner få sin andra som han får sin första på måndag.
Antigentest krävs om jag har tolkat det hela rätt? Vi flyger till Milan och har det som bas, men tänker oss att vi ska hyra bil och köra runt i närområdet till bl.a. Lake Como, Parma, Verona t.ex.
Hur går det med midsommarresan @Senator ?
Har du någon input @Palazzi som vår italienexpert?
Har inte varit utanför tomtgränsen känns det som knappt sedan februari 2020 så minns knappt hur man beter sig när man planerar en resa längre.