Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Ekot rapporterar att myndigheterna på Kanarieöarna vill införa nattligt utegångsförbud pga ökad smittspridning... Så det kan ju kanske vara läge att hålla sig därifrån om man vill förbli frisk...

"Myndigheterna på Kanarieöarna vädjar om att få införa utegångsförbud nattetid. Detta efter att allt fler blir smittade av den så kallade deltavarianten av coronaviruset, främst via festande unga människor."
Myndigheterna på Kanarieöarna vädjar om utegångsförbud - Nyheter (Ekot) | Sveriges Radio
För att smittan sprids bland festande ungdomar i 20-30 årsåldern ja. Känns inte som att så många här passar in i den kategorin

Åkt till Gran Canaria, hyr hus uppe i bergen, långt bort från alla turister. Njut av livet :)

För att smittan sprids bland festande ungdomar i 20-30 årsåldern ja. Känns inte som att så många här passar in i den kategorin

Åkt till Gran Canaria, hyr hus uppe i bergen, långt bort från alla turister. Njut av livet :)
Även de festande ungdomarna ska flyga därifrån, en del kanske på samma plan som du... ;)

Men det kanske inte är så skoj att vara där om det införs utegångsförbud och sånt heller... bortsett från smittorisken.

Vill bara flika in här, du kan bli smittad var som helst - även där du tror du är säkrast. Jag blev smittad i veckan, i mitt eget hem, av min dotter som fick det i skolan..... Ta det lugnt alla och var försiktiga, men det är dags att börja leva.

Herregud, stanna hemma för att delta finns på Kanarieöarna…
Det är säkert jag som är extra försiktig, men att myndigheterna vill införa utegångsförbud tycker i alla fall jag att det signalerar en viss allvarlighet av läget. Men det om det.
Och självklart ska man inte sitta och trycka hemma en massa, men man kan ju välja vart man åker.. och då tycker jag att det är onödigt att åka till ett område som är rött när det finns massor av bra alternativ som är gröna, just saying.

Det är säkert jag som är extra försiktig, men att myndigheterna vill införa utegångsförbud tycker i alla fall jag att det signalerar en viss allvarlighet av läget. Men det om det.
Och självklart ska man inte sitta och trycka hemma en massa, men man kan ju välja vart man åker.. och då tycker jag att det är onödigt att åka till ett område som är rött när det finns massor av bra alternativ som är gröna, just saying.
Handlar ju om festande efter midnatt. Vi har ju också regler här hemma som gör att nattklubbarna inte kan öppna; alla måste sitta vid sina bord.

Toppen