Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Alf

Medlem
Då vill Jag fortsätta på tråden med ett önskemål att förlänga tiden på de 2-4-1 voucher som går ut vid årsskiftet. Jag har två sådana voucher eftersom en resa till LAX blev inställd och den andra har inte kunnat bokats.

Jag tillhör 70+ och sitter således ”frivilligt” isolerad i hemmet. Jag får röra mig utomhus, det är inga problem eftersom vi bor på landet, men inte besöka affärer. Jag kan inte göra några resor med tåg, flyg eller båt. Det får bli med bil och det är ju Ok på korta sträckor eller till sommarhus. Vet inte när vi 70+ kan resa överhuvudtaget. Därför lär vi inte heller kunna boka några resor och genomföra detta år. Troligtvis kommer vi inte att släppas ut igen bland vanligt folk och gå på restaurant mm förrän det finns ett vaccin. Vi kommer ju inte att uppnå immunitet.
Detta år är därför även för oss ett bortkastat år ur resesynpunkt. Genom att förlänga tiden på vouchern kan vi få en möjlighet att boka en resa framöver. Om bokningar öppnas upp under sen höst kommer trycket att bli så stort att inte så många hinner få tag på någon bokning. Det finns med all säkerhet ett stort uppdämt behov.

Givetvis skall förlängning av tid på utställde voucher gälla alla som har en sådan.
 

Homer

Medlem
Du är ju fortfarande i karantän. Det var mer det jag undrade över vad skillnaden var mellan begreppen, om isolering var bättre än karantän.


Det är nog ingen överdrift att säga att det råder begreppsförvirring och uttrycken används huller om buller,
men det viktiga är ju om det är något man får göra frivilligt, på egen hand och på valfri plats.
Eller om man blir instängd på någon plats som bestäms av myndighet .




WHO definition

EWLAA4ZUcAAZwPp.png

[
 

kexxcream

Medlem
Avbokade två flygbiljetter med Lufthansa den 11 mars och idag kom svaret från kundtjänst (bättre än inget svar):

Thank you for your email regarding your refund request.

Your refund request had been forwarded to our ticketing department on the day when it was cancelled on our website.

The full amount of the purchased ticket will be refunded to the original form of payment.

Refunds continue to remain possible. Our service centers, however, are at present giving priority to necessary rebookings and the coordination of repatriation flights.

We kindly ask for your understanding that due to the current situation it is not possible to uphold the usual deadlines.

Thank you for your understanding.
 
Toppen