Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

danielhog

Medlem
Som jag ser det är mitt avtal med hotels.com, inte med det specifika hotellet. Att hotels.com då låser vouchern till samma hotell ser jag som synnerligen oflexibelt. Jag skulle gärna resa till det specifika hotellet om möjligt. Men att sy ihop denna resa var ett enormt projekt när jag hade hela världen som möjlig destination. När det blir aktuellt att resa igen kommer sannolikt en stor del av mina eurobonuspoäng hunnit gå ut och jag är inte road av tanken att då försöka sy ihop ännu en resa, med mindre poäng, låst till en begränsad tidsram (voucherns giltighetstid) och en specifik destination (Bali).

@Delayed: i princip håller jag med dig, men med det sagt tänker jag inte låta bli att se mig om efter bättre alternativ!
Klokt resonerat! Delar din uppfattning att du borde få återbetalning om det inte levereras, trots omständigheter.
 
Ett tips är att prata med hotellet och komma överens med dom. Så gjorde jag. Hotellet mailade då hotels att en återbetalning var ok och hotels betalade tillbaka. Väldigt fint av hotellet som lätt hade kunnat strunta i mig. Rätt mycket pengar som dom hade kunnat behålla. Kommer garanterat åka dit när allt detta är över.
 

mha321

Medlem
Klokt resonerat! Delar din uppfattning att du borde få återbetalning om det inte levereras, trots omständigheter.
Problemet är väl att hotellet kunde leverera? Det var gästen som inte kunde ta sig dit men det är ju inte hotellets fel...

Ett tips är att prata med hotellet och komma överens med dom. Så gjorde jag. Hotellet mailade då hotels att en återbetalning var ok och hotels betalade tillbaka. Väldigt fint av hotellet som lätt hade kunnat strunta i mig. Rätt mycket pengar som dom hade kunnat behålla. Kommer garanterat åka dit när allt detta är över.
Så, däremot, bedrivs bra kundvård! Och resultatet då blir ju ofta som du säger - nästa gång kommer kunden tillbaka.

Tror också chansen är mycket högre ett gå direkt på hotellet. Hotels.com agerar ju mer eller mindre från monopol-situation och kan göra lite som de vill. Gästerna kommer tillbaka ändå.
 

Homer

Medlem
The Telegraph: Two weeks' quarantine if travelling to UK under plans for 'second phase' of coronavirus response
Plan would apply to Britons returning and foreigners arriving at airports and ports
Passengers arriving at British airports and ports will be placed in quarantine for up to a fortnight, under plans for the "second phase" of the Government's response to the coronavirus pandemic.


Anyone flying into the UK will have to self-isolate for 14 days under new Government plans | Daily Mail Online
 

mha321

Medlem
The Telegraph: Two weeks' quarantine if travelling to UK under plans for 'second phase' of coronavirus response
Plan would apply to Britons returning and foreigners arriving at airports and ports
Passengers arriving at British airports and ports will be placed in quarantine for up to a fortnight, under plans for the "second phase" of the Government's response to the coronavirus pandemic.


Anyone flying into the UK will have to self-isolate for 14 days under new Government plans | Daily Mail Online
Känns som det är stor skillnad på "placed in quarantine" och "will have to self-isolate". Normalt sätt är det kanske inte Daily Mail man brukar lite på mest, men som jag tolkar det när man läser själva artikeln i The Telegraph så är det ju self-isolate det handlar om där också.
 

Andrew

Medlem
Känns som det är stor skillnad på "placed in quarantine" och "will have to self-isolate". Normalt sätt är det kanske inte Daily Mail man brukar lite på mest, men som jag tolkar det när man läser själva artikeln i The Telegraph så är det ju self-isolate det handlar om där också.
Jag tolkar det som att The Telegraph också syftar på self-isolate.

"Officials are drawing up a scheme that mirrors the 14-day "stay home" notices currently issued to Singaporean citizens returning to their country from abroad. It could be rolled out as early as next month, and include large fines for those who fail to remain at the address given to authorities as their place of isolation."
Two weeks' quarantine if travelling to UK under plans for 'second phase' of coronavirus response
 

Homer

Medlem
Känns som det är stor skillnad på "placed in quarantine" och "will have to self-isolate". Normalt sätt är det kanske inte Daily Mail man brukar lite på mest, men som jag tolkar det när man läser själva artikeln i The Telegraph så är det ju self-isolate det handlar om där också.

Vart skriver de "placed in..." ? redan i rubriken står det ju med jättebokstäver "self isolate"


Quarantine.jpg
 

mha321

Medlem
Vart skriver de "placed in..." ? redan i rubriken står det ju med jättebokstäver "self isolate"


Visa bifogad bild 108569
Ja när man väl kommer till artikeln :) onekligen inte placed on, men get står klart och tydligt quarantine, i rubriken... (det du postar bild på är väl snarare ingressen - men om du tittar på din egen post här så har den skrivit in rubriken, åtminstone för mig)

Men bottom line är att self isolation är betydligt trevligare än quarantine...
 
Toppen