Senaste nytt

Champagnetråden

Per N

Medlem
Vi börjar eftermiddagen hemma i "sommarstugan" på Koh Mak med ett prisvärt köp från Arlanda, Lanson Black Label 249:- Den funkar åtminstone när man har trevlig utsikt.

20181231_164340.jpg
 

Homer

Medlem
Jag hade "turen" att komma över några flaskor av Taittingers Comtes 2007 tidigare i höstas, och det ryktades om att det bara kom 100 st till Sverige


Vet inte vart du fått den uppgiften i från, men bolaget köpte in 2.000 st och det finns fortfarande kvar massor i olika butiker.
Finns det inte i centrallagret kan de beställa från annan butik.

https://www.systembolaget.se/imagel...p05qhweg13o0u21nj/Sm-_partier_17_augusti.xlsx

Så är den bra går det att köpa fler
 
Last edited:

Ozz

Medlem
Vet inte vart du fått den uppgiften i från, men bolaget köpte in 2.000 st och det finns fortfarande kvar massor i olika butiker.
Finns det inte i centrallagret kan de beställa från annan butik.

https://www.systembolaget.se/imagel...p05qhweg13o0u21nj/Sm-_partier_17_augusti.xlsx

Så är den bra går det att köpa fler
Härligt, tack för info!
Det var polaren som hade läst/hört/fått för sig om det låga antalet när vi beställde i höstas, jag kollade inte.
Är den så bra som utlovat och faller mig i smaken så beställer jag några till i morgon :)
 
Inga värstingar för mig heller, men det finns ju roliga flaskor ändå! Vet inte om jag ska börja med Dom02 eller Churchill99. Beslutsångest!
Allt är relativt, men vad anser du vara värstingar? VVF? någon av Krugs Clos? Dom Pérignon Oenothèque? :) Båda är bra, men 99:an utan tvekan den bättre av de två. Druckit tre flaskor av den. Tillhör en av mina favoriter. Ta Churchill idag! Återkom med vad du tyckte om den.
 
Last edited:

Buffy

Medlem
Allt är relativt, men vad anser du vara värstingar? VVF? Dom Pérignon Oenothèque? :) Båda är bra, men 99:an utan tvekan den bättre av de två. Druckit tre flaskor av den. Tillhör en av mina favoriter. Ta Churchill idag! Återkom med vad du tyckte om den.
Clos du Mesnil och Clos d’Ambonnay kanske.

Churchill 99 är grym just nu, har några flaskor kvar. @Ludvig Skalme kör på den!
 
Allt är relativt, men vad anser du vara värstingar? VVF? någon av Krugs Clos? Dom Pérignon Oenothèque? :) Båda är bra, men 99:an utan tvekan den bättre av de två. Druckit tre flaskor av den. Tillhör en av mina favoriter. Ta Churchill idag! Återkom med vad du tyckte om den.

Ja, som exempel nån av dom kanske. En gammal Salon eller Krug är inte så dåligt heller :)

Det lutar åt Chrchill!
 
Toppen