Senaste nytt

Champagne ersätts av mousserande på Business Class intra-Europa?

Tycker du att det är fel att SAS byter Champagne mot mousserande vin i Business?

• Ja, det är fel. Det ska vara Champagne

Votes: 152 84,0%
  • Nej, det är OK med mousserande vin.

Votes: 29 16,0%

• Total voters
    181
Tänkte precis be alla lugna ner sig till vi fått detta "rykte" bekräftat, men verkar nu onekligen som det är på gång. Tråkigt!

RIP
IMG_4379.jpg

Beklagligt att man underskattar sina resenärers intelligens till den föga grad att man påstår att det inte har med en kostnadsbesparing att göra, utan att det istället handlar om att öka kvaliteten. Detta då det är allmänt känt att företaget blöder och genomgår ett omfattande program för kostnadsbesparingar. Lite som att säga att krig är en kärleksförklaring.

Jag är förvånad över att 15% av våra medlemmar tycker det är OK med mousserande vin i C. Om vi pratade FR/DY, sure, men på SK som är ett fullprisbolag tycker jag inte det är OK. Det är inte ens in närheten av att vara OK.

Jag är förvånad över att 15% av våra medlemmar tycker det är OK med mousserande vin i C. Om vi pratade FR/DY, sure, men på SK som är ett fullprisbolag tycker jag inte det är OK. Det är inte ens in närheten av att vara OK.

Men det är ok att de 15% inte tycker som du. Bra att folk får tycka vad de vill och alla gillar inte Champagne..

Som Ubbe skriver - folk får tycka vad de vill och som sagt alla gillar inte champagne
men det förånar mig att så många som nästan 18 % föredrar mousserande vin !

Som Ubbe skriver - folk får tycka vad de vill och som sagt alla gillar inte champagne
men det förånar mig att så många som nästan 18 % föredrar mousserande vin !
Frågan var inte vad man gillade utan om man tycker det är ok att de serverar mousserande istället för champagne i business

Frågan var inte vad man gillade utan om man tycker det är ok att de serverar mousserande istället för champagne i business
Exakt, jag tror att många, oavsett om man gillar champagne eller inte, är eniga i att den här ändringen sänker kvaliteten på SAS business-produkt.

(För övrigt kan ni räkna bort en röst för mousserande = OK, för jag fumlade med ipaden och tryckte på fel knapp :(. Kankse någon snäll moderator kan fixa detta?)

Jag tycker att det är jättebra att folk får rösta som det vill. Jag, och många andra vill behålla champagnen, men smaken är som baken = delad.

Dock kom det till min kännedom att SAS har gjort en undersökning bland business segmentet som reser med SAS i C. De fick frågan om de ser något mervärde i att bli erbjuden champagne ombord. Och enligt den undersökningen såg de inget direkt mervärde i det. Man kan ju tolka det på olika sätt. Reser man t ex. i tjänsten till London, där man efter ankomst ska sitta i ett långt möte- ja då kanske de inte börjar flygningen med att dricka champagne. Någon som reser i tjänsten och i C som kanske kan bekräfta det? Men det är ju inte sagt att de kanske förväntar sig champange ombord i C. Men tanke på vad SAS tar för en C klassbiljett är det något jag förväntar mig att få. Det hade i sådant fall varit mer motiverat att BA skulle sluta servera champagne i CE då deras biljetter till t ex. LHR börjar från 1300 kronor, medans SAS tar från 4-5000 kronor. Men så är ju också BA klassat som ett 4 stjärningt enl. Skytrax medans SAS är 3 stjärningt...kanske SAS blir borttagen en siffra nu??

Toppen