Jag tycker att det är jättebra att folk får rösta som det vill. Jag, och många andra vill behålla champagnen, men smaken är som baken = delad.
Dock kom det till min kännedom att SAS har gjort en undersökning bland business segmentet som reser med SAS i C. De fick frågan om de ser något mervärde i att bli erbjuden champagne ombord. Och enligt den undersökningen såg de inget direkt mervärde i det. Man kan ju tolka det på olika sätt. Reser man t ex. i tjänsten till London, där man efter ankomst ska sitta i ett långt möte- ja då kanske de inte börjar flygningen med att dricka champagne. Någon som reser i tjänsten och i C som kanske kan bekräfta det? Men det är ju inte sagt att de kanske förväntar sig champange ombord i C. Men tanke på vad SAS tar för en C klassbiljett är det något jag förväntar mig att få. Det hade i sådant fall varit mer motiverat att BA skulle sluta servera champagne i CE då deras biljetter till t ex. LHR börjar från 1300 kronor, medans SAS tar från 4-5000 kronor. Men så är ju också BA klassat som ett 4 stjärningt enl. Skytrax medans SAS är 3 stjärningt...kanske SAS blir borttagen en siffra nu??