Ja, LHR T5 är ett skämt vad gäller att tala om gatenr.
Ar du saker pa det? Om de hade baggage som hade lyfts ut, hur skall detta enkelt lastas pa pa nasta flyg? Jag sager inte att det aldrig skulle hant mig, jag har haft mina "synder", men folk maste ju for i ...... kunna ta ansvar for sig sjalva och inte snyfta ut i aftonbladet, facebook you name it.Va många som är självgoda i denna tråden (det hade aaaaaaaaldrig hänt mig), men är väl så på ett nördforum. Kontentan tycker jag ändå är att SAS inte ville ge dem platser på nästa flyg, dåligt gjort där SAS. Lite goodwill kostar så lite.
Absolut inte. Jag har aldrig hitintills missat ett flyg, men jag har varit nära. Det är helt och hållet mitt fel och jag tänker inte gnälla på KLM (i mitt fall) för att jag var sen.Va många som är självgoda i denna tråden (det hade aaaaaaaaldrig hänt mig), men är väl så på ett nördforum. Kontentan tycker jag ändå är att SAS inte ville ge dem platser på nästa flyg, dåligt gjort där SAS. Lite goodwill kostar så lite.
Jag kunde säga så fram tills min Tokyoflight i vintras... Jag vaknade upp på hotellet efter en riktigt blöt fredagskväll och insåg snabbt att jag var lite för fräsch för att jag skulle ha vaknat i tid till min 09:00-flight från Hongqiao...Absolut inte. Jag har aldrig hitintills missat ett flyg, men jag har varit nära. Det är helt och hållet mitt fel och jag tänker inte gnälla på KLM (i mitt fall) för att jag var sen.
Jag har en liknande laskig historia bakom mig som dock gick bra. For manga herrans ar sedan nar jag precis skrivit pa for min forsta arbetsgivare efter universitetet, de skickade mig pa en konferens medans jag fortfarande hade en manad kvar pa exjobbet. Det var en tidig sondagsmorgonflight och jag hade taxin bokad for kl 6 eller nagot sadant, gick forstas ut pa Karen och festade hela natten. Kl 6 ringer telefonen, det ar taxichaufforen som undrar var jag ar. 5 minuter senare satt jag i taxin. Utan den bokade taxin undrar jag hur det hela gatt med bade flyget och jobbet.....Jag kunde säga så fram tills min Tokyoflight i vintras... Jag vaknade upp på hotellet efter en riktigt blöt fredagskväll och insåg snabbt att jag var lite för fräsch för att jag skulle ha vaknat i tid till min 09:00-flight från Hongqiao...![]()
Punkt 1 vet vi bara att de inte nåddes av eventuella besked i tid. Detta kan bero på allt möjligt - tekniska problem, avstängd telefon, ouppmärksamhet etc. Oavsett vad orsaken var räckte det inte för att få uppmärksamhet på gate change.Av de punkter du nämner så vet vi faktiskt bara att personen i fråga hade ett SMS om ett missat samtal från danskt nummer. Huruvida punkt 2 och 3 har gjorts eller inte vet vi inte. Troligtvis har 2an gjorts (baserat på egna erfarenheter från CPH). Punkt nummer 3 kan faktiskt också ha gjorts. Det faktum att passageraren inte har hört det är ju inget bevis på att det inte gjorts, eller hur?
Och, att de nekades att gå ombord på planet kan ev. bero på att det var fullt, eller? Är det orimligt att tänka sig?
Om planet var fullt hade ju rimligen ombokning till senare icke full flight kunnat erbjudas, och detta erbjöds rimligen inte eftersom personen blev ombedd att köpa ny biljett.