Senaste nytt

Byte av gate, missade flyget

Va många som är självgoda i denna tråden (det hade aaaaaaaaldrig hänt mig), men är väl så på ett nördforum. Kontentan tycker jag ändå är att SAS inte ville ge dem platser på nästa flyg, dåligt gjort där SAS. Lite goodwill kostar så lite.
 
Va många som är självgoda i denna tråden (det hade aaaaaaaaldrig hänt mig), men är väl så på ett nördforum. Kontentan tycker jag ändå är att SAS inte ville ge dem platser på nästa flyg, dåligt gjort där SAS. Lite goodwill kostar så lite.
Ar du saker pa det? Om de hade baggage som hade lyfts ut, hur skall detta enkelt lastas pa pa nasta flyg? Jag sager inte att det aldrig skulle hant mig, jag har haft mina "synder", men folk maste ju for i ...... kunna ta ansvar for sig sjalva och inte snyfta ut i aftonbladet, facebook you name it.
 
Va många som är självgoda i denna tråden (det hade aaaaaaaaldrig hänt mig), men är väl så på ett nördforum. Kontentan tycker jag ändå är att SAS inte ville ge dem platser på nästa flyg, dåligt gjort där SAS. Lite goodwill kostar så lite.
Absolut inte. Jag har aldrig hitintills missat ett flyg, men jag har varit nära. Det är helt och hållet mitt fel och jag tänker inte gnälla på KLM (i mitt fall) för att jag var sen.
 
Absolut inte. Jag har aldrig hitintills missat ett flyg, men jag har varit nära. Det är helt och hållet mitt fel och jag tänker inte gnälla på KLM (i mitt fall) för att jag var sen.
Jag kunde säga så fram tills min Tokyoflight i vintras... Jag vaknade upp på hotellet efter en riktigt blöt fredagskväll och insåg snabbt att jag var lite för fräsch för att jag skulle ha vaknat i tid till min 09:00-flight från Hongqiao... :)
 
Jag kunde säga så fram tills min Tokyoflight i vintras... Jag vaknade upp på hotellet efter en riktigt blöt fredagskväll och insåg snabbt att jag var lite för fräsch för att jag skulle ha vaknat i tid till min 09:00-flight från Hongqiao... :)
Jag har en liknande laskig historia bakom mig som dock gick bra. For manga herrans ar sedan nar jag precis skrivit pa for min forsta arbetsgivare efter universitetet, de skickade mig pa en konferens medans jag fortfarande hade en manad kvar pa exjobbet. Det var en tidig sondagsmorgonflight och jag hade taxin bokad for kl 6 eller nagot sadant, gick forstas ut pa Karen och festade hela natten. Kl 6 ringer telefonen, det ar taxichaufforen som undrar var jag ar. 5 minuter senare satt jag i taxin. Utan den bokade taxin undrar jag hur det hela gatt med bade flyget och jobbet.....
 
Av de punkter du nämner så vet vi faktiskt bara att personen i fråga hade ett SMS om ett missat samtal från danskt nummer. Huruvida punkt 2 och 3 har gjorts eller inte vet vi inte. Troligtvis har 2an gjorts (baserat på egna erfarenheter från CPH). Punkt nummer 3 kan faktiskt också ha gjorts. Det faktum att passageraren inte har hört det är ju inget bevis på att det inte gjorts, eller hur?

Och, att de nekades att gå ombord på planet kan ev. bero på att det var fullt, eller? Är det orimligt att tänka sig?
Punkt 1 vet vi bara att de inte nåddes av eventuella besked i tid. Detta kan bero på allt möjligt - tekniska problem, avstängd telefon, ouppmärksamhet etc. Oavsett vad orsaken var räckte det inte för att få uppmärksamhet på gate change.

Håller helt med på punkt två.

Om punkt 3 faktiskt gjorts och man missat den - då håller jag helt med att man får skylla sig själv. Har dock punkt 3 aldrig gjorts är jag av en lite annorlunda uppfattning - och framför allt kostar good will så lite. Det är ju ett uppenbart misstag om två sällskap kommer till boarding för fel flight 30 min senare.

Om planet var fullt hade ju rimligen ombokning till senare icke full flight kunnat erbjudas, och detta erbjöds rimligen inte eftersom personen blev ombedd att köpa ny biljett.
 
Om planet var fullt hade ju rimligen ombokning till senare icke full flight kunnat erbjudas, och detta erbjöds rimligen inte eftersom personen blev ombedd att köpa ny biljett.

Jag håller med om saker som har sagts gällande goodwill och att man ändå måste försöka vara sina kunder till lags mm. Jag jobbar själv på ett företag med ett stort kundfokus, men ibland måste man också dra gränsen någonstans.

Det finns de som betalar många tusenlappar extra för att ha stor flexibiltet. Är det då rätt mot dem att andra, genom eget slarv/ouppmärksamhet ska kunna få samma förmåner. Jag tycker inte att det är självklart.

Troligtvis så händer det flera gånger varje dag att personer missar sina flyg, av olika anledningar. Ska alla då ha rätt att bli ombokade? Om inte, vilka ska man då välja? Var drar man gränsen? Till slut riskerar man att hamna i en ohållbar situation där det kan bli ganska godtyckligt vem som får och vem som inte får. Och detta skulle bli ännu mer orättvist
 
Jag ska åka samma resa i september - oktober. Misstänker att eftersom jag åker business class kanske att jag får mer goodwill. Men jag ska vara uppmärksam på gatebyten.
 
Toppen