Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gerne fortæl lidt detaljer om hvor du er på vej hen/fra, med hvem, og hvad der skete? Sikke alle de timer du får i loungen, Håber lageret rækker....

CPH-ARN med SAS, överbokad med 5 pax. 300€ i voucher samt 150DKK i meal-voucher erbjöds för att vänta 2 timmar.

Jag försökte tömma lagret på Tuborg men misslyckades...

Hälsningar från CCR på JFK. Här har dryckesutbudet förbättrats sedan förra året. Grand siecle och bättre viner :)

Hälsningar från Cathay Pacific The Wing i Hong Kong. Tar mig en dan dan mian innan avfärd hemåt. Första stopp Bangkok.

Frukost i Münchens Europalounge. Trevlig personal som öppnade för oss 10 min före officiell öppningstid på söndagsmorgonen. God tysk frukost inkl bretzel.

På GRU nu. Transfer i ZRH var väldigt smidig. Blev upplockad av personal från Swiss vid flygplansdörren när jag anlände och fick gå ner till väntande bil. Vi åkte runt planet och plockade upp min incheckade väska och sen vidare till snabb passkontroll och slutligen kördes jag fram till gaten.

Hade tänkt sätta mig i SAS-loungen i ARN T5 nu, men den hade visst stängt efter att sista SAS-flighten gått.
Ska åka Swiss ARN-ZRH-GRU-FLN. Uppgraderad till C mellan ZRH och GRU, så ser fram emot det - första gången i C med annat bolag än SAS.

Bara 40 minuters anslutning i Zürich och vi är visst 25 min försenade härifrån, så hoppas det går bra (och att både jag och min väska kommer med).

Hälsningar från SAS loungen på OSL. Packat med folk och en del ombyggnad. Måste säga att laxen på eftermiddagen var väldigt bra!

Kvällsskymning över London Heathrow. Jag hoppas innerligt att detta inte blir mitt sista besök i The London Lounge. SK1508 väntat till Köpenhamn om en stund.

I BA loungen på JFK, mitt första besök i denna lounge, måste nog tacka doc som drog in i BA värden!
Blev EBD och BA silver samma vecka, man skall nog inte vara allt för trogen, gräset är ju grönt på båda sidor just nu!
Väntar på BA 112 och fick dom sista två sätena på upperdeck.
Måste erkänna att jag inte har full koll på om man skall äta i loungen eller om det serveras middag ombord?
Läst något om detta här på BC men det kanske bara gällde till LYC avgångar?

Måste erkänna att jag inte har full koll på om man skall äta i loungen eller om det serveras middag ombord?
Jag är inte expert på British Airways men BA112 låter som en flight som erbjuder "Sleeper Service", alltså de erbjuder inte riktiga måltider. Så mitt tips är, ät ordentligt i loungen eller på flygplatsen, sedan sova gott! :)

Stefan62 var besviken på British Airways för att han inte visste att flighten från Boston till London var en Sleeper Service flight.
http://www.businessclass.se/forum/b...-pa-ba-i-business-class-pa-boston-london.html

I BA loungen på JFK, mitt första besök i denna lounge, måste nog tacka doc som drog in i BA värden!
Blev EBD och BA silver samma vecka, man skall nog inte vara allt för trogen, gräset är ju grönt på båda sidor just nu!

BA112 är inte en sleeper service, men du kan alltid äta av buffén i loungen om du vill ändå. Kan vara skönt att maximera sömnen på väg hem. Önskar en riktigt trevlig resa.

Som referens är följande flighter från Nordamerika sleeper service: British Airways - Sleeper Service

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen