Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ett under hur jag lyckades ta mig till flygplatsen då det råder totalkaos på gatorna i Kreuzberg, där eftermiddagen spenderades. Ingen ide att fixa en Uber då gatorna var blockerade, så det blev att prommenera ett par kilometer till Alexanderplatz för att hoppa på flygbussen.

Sitter i BA Terraces Lounge på Tegel. Mysig lounge men med uselt utbud av saker att tugga på. Bara sockerkaka, knäckebröd och chips. Förflyttar mig till AF Loungen snart.

Nu i Cathay Pacific Business lounge på LHR T3. Bra timing med bussen mellan terminalerna och i princip folktomt genom hela transferförfarandet, så det gick väldigt smidigt. De hade dock stängt flighten när jag kom till transferdisken för att få boardingkort men de öppnade den igen för att kunna skriva ut ett kort till mig. Lugnt och skönt här i loungen inför en något försenad flygning till Hong Kong.

Sitter i Air Chinas First Class Lounge på PEK inför hemresa med SK996 till CPH och sen vidare till ARN. Rätt så bra utbud av mat, och trevlig utsikt över plattan.

Misslyckades med OT på denna resa, men uppgraderade till C för poäng vid incheckning. I vanliga fall så skulle jag nog inte bränt poängen på uppgradering av dagflight, men sticker iväg på en till longhaul (i Swiss economy) nästan direkt efter att jag kommit hem, så kändes som att det kunde vara värt en del att få sitta bekvämt de närmsta timmarna.

Godmorgon från SAS Gold Lounge, ARN T5!
Ganska mycket folk här denna fredag.
Första gången jag är inne sedan de nya möblerna kom. Fräscht med de nya sofforna. Sitter i "tysta rummet", då det var lite väl fullt överallt annars.
Mot CPH med SK 403 kl 09:10 och sitter på 1D.

Ska möta upp min sambos två bröder på CPH, då de tar flyget efter mig från ARN och ska sedan åka vidare till NRT för första gången. :)

Sas Gold Lounge på Arlanda. Om det var mycket folk nyss när rob74 var här så har dom verkligen försvunnit nu. Vi är bara 10 stycken här nu. Sitter med familjen och äter de vanliga kycklingspetten i väntan på Sas till Oslo och vidare till Tromsö.

Sas Gold Lounge på Arlanda. Om det var mycket folk nyss när rob74 var här så har dom verkligen försvunnit nu. Vi är bara 10 stycken här nu. Sitter med familjen och äter de vanliga kycklingspetten i väntan på Sas till Oslo och vidare till Tromsö.

Oj! Det var värst... Ja, det enda som var lugnt och sansat var "tysta rummet", så då måste det ha varit rusning just då jag var där.

Min sambos bror skulle landa på CPH efter mig idag. Jag skulle åka från ARN vid 09:10 och han kl 10:00. Nu blev jag 35 min sen pga att någon gynnare tyckte att hon inte skulle med mitt flyg, så det fick letas upp och lastas av bagage, vilket tog en enorm tid.
Så i slutändan landade vi med en knapp halvtimme mellan varandra. Jag hade lovat att möta upp vid gaten då han landat.
Jag tog mig bort till loungen för att höra mig för om var hans plan skulle komma in, men se det fick de inte säga pga säkerhetsskäl!
Kändes ungefär som om jag skulle ha råkat hitta en Magnumrevolver någonstans på golvet i terminalen och sedan beslutat mig för jakt...

Jag började fundera på hur det är på Arlanda, med ankomsttavlorna - står gatenumret där? Har inte direkt funderat över det tidigare, då det inte behövts.

Så jag fick vackert vänta på det att han landat och satt på telefonen.

Sedan mötte broder nr 2 upp från Malmö, så planen var att gästa in en och betala in den andre. Men loungevärdinnan frågade om det var familj och då sa jag att det var min sambos bröder. Varefter jag fick ta med båda in! Så tack för det!!! :) De skulle vidare till NRT, så jag lämnade dem i loungen när det var dags för mig att gå ombord till Malaga.

Sitter i Eva Air loungen på SFO. Inga problem att komma in med *G. Hoppar nog in i United loungen sen för att se hur den är. Ska hem med SK936, uppgraderad till 1A, och vi har LAN-planet. Blir min EBG flight.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen