ARN T2 Menzies till LHR med BA 771 och sedan med BA 185 till EWR , min kompis gör sin första resa i C på 12 år
Vinterlandskap utanför, hoppas avisningen inte tar för långtid vi har 1 timme på oss i London innan nästa flyg.
ARN T5 Menzies executive i väntan på flight till München. Som 011430121 skrev så är det vinterlandskap utanför. Loungen verkar vara öppen som på en vardag trots att det är 1 maj, alltså blev det lite frukost här på Executive.
Sitter ofrivilligt på BA Loungen T5 Souht
Avisningen tog lång tid, mycket där för att chafförer kom åt flygplanskroppen, det fick kallas på en tekniker från SAS som skulle besiktiga ev. skador, nu visade sig att det bara var skador på maskinens målning, men det skulle skrivas en skaderapport, vi gick ca 1,40 minuter sena från ARN och med denna försening missade vi anslutningen till EWR. Vi fick välja på att åka med BA 177 till JFK klockan 13,10 eller vänta till 16,45 och då till EWR.
Vi valde BA 177.
Förstår att detta inte är något EU261/2004 fall på grund av vädret
En fråga till någon någon som vet, tror att det kommer svar från agehall, kan man få taxi ersättning Manhattan för att vi kommer till fel flygplats?
Tyvärr tror jag inte EU261/2004 kommer att gälla här eftersom BA knappast kan råda över att en avisningsbil kört på planet. Vi har ju diskuterat liknande fall då en truck kört in i plan tidigare.
Jag är även tveksam till att du får ersättning för taxi till Manhattan då du själv valt att ta BA177 till JFK. Däremot ska du kolla dina reseförsäkringar - där kan det finnas pengar att hämta för detta.
Sedan skulle jag nog säga att det är försumbar kostnadsskillnad på att ta sig från JFK till Manhattan jmf med att åka från EWR.