Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har aldrig frågar om senare. Men tidigare underlättar ju bara GAs jobb inför den senare flighten. Men som man brukar säga: YMMV.

De brukar neka i incheckning, men vid gaten går det alltid.
Och bara för jag sa detta lär jag ju bli nekad nästa gång jag försöker. ;)
Jag brukade fråga vid gaten och där blev jag nekad, alt bli "erbjuden" att betala extra, vilket jag inte tyckte det var värt (reste oftast på billigaste SAS-biljett, samt endast handbagage). När alla passagerare sedan gått igenom vändkorset brukade de vinka till mig och placera mig på rad 1. Enda gången som det inte fungerat var när jag inrikes Norge viftade med EBG-kortet.

Jag brukade fråga vid gaten och där blev jag nekad, alt bli "erbjuden" att betala extra, vilket jag inte tyckte det var värt (reste oftast på billigaste SAS-biljett, samt endast handbagage). När alla passagerare sedan gått igenom vändkorset brukade de vinka till mig och placera mig på rad 1. Enda gången som det inte fungerat var när jag inrikes Norge viftade med EBG-kortet.

Jag har alltid gått till gaten, sagt jag är incheckad på en senare flight och undrar om jag kan komma med denna flight istället. Ibland har jag fått svaret, ja. Ibland så har de sagt, vi får se. Sen, precis som du säger, det har bara varit handbaggage. Har man incheckat baggage är man ju rökt. Ingen gång har de sagt att jag måste betala mer eller ens antytt det (förrutom vid incheckning då).

Kollade dagen innan jag skulle åka ARN-CPH-AGP (bokat i Plus, A) om det gick att åka ett flyg senare från ARN. Jag visste att A var utsålt, men det fanns platser i andra bokningsklasser i Plus.
Fick förstås nej och heller inget erbjudande om att köpa upp till högre klass. Men det kanske berodde på min A på CPH-AGP?

Hälsningar från SFO Eva Air lounge. Inga problem att komma in med A3*G resp SK C-biljett.
Joakim, Anette, NotRyan och mry

Hälsningar från A3 och LH-loungerna i Aten. Väldigt lugnt och tyst idag.
LH-loungen stämplade mitt boardingkort med security fast-track, trots att jag reser som EBG med SAS.

Sitter i den nyinredda BC-hörnan på ARN T5 Gold Lounge. Var knökfullt när jag kom för en kvart sedan, men nu har det tunnats ut. Avvaktar hemresa till GOT.

Gate loungen LCY, två bakslag, försening och ett stycke gråtande spädbarn med panikslagen mamma, på pluskontot rikligt med champagne att trösta sig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen