Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i GOLs lounge på GRU i väntan på LX93 som ska ta mig till ZRH, och sen åker jag hem till ARN därifrån.

Mycket folk i loungen som är ganska tråkig. Stor brist på eluttag och matutbudet imponerar inte.

Sitter i SAS lounge på ARN T4. Första gången i inrikesloungen. Den var ju inte så kul om man jämför med T5. Måste säga att Malmö aviation lounge på Bromma är bättre. Kanske färgas mitt omdöme av att kaffemaskinen är trasig.

Men du kommer ju även i in SAS loungen i T5 så gå dit nästa gång ;)

Aegean club Lounge Aten. Blev tipsad i incheckningen att gå till Goldair Lounge, men nja, denna är betydligt bättre. Snart nordvart med SK778. Blir en full flygning, men då jag kollade seat mappen precis så var platsen bredvid mig ledig!

SAS lounge GOT. En del folk här men de flesta försvinner nog med CPH-flighten. BC-hörnan ockuperad av ett gäng seniorer. Skall själv ut på en liten MR till PMI; absolut effektivaste sättet att komma undan schlagerhelvetet - ingen eurovision på 38000 fot! :)

Insåg nu när jag kom in i Sas Gold i Köpenhamn att det är i Köpenhamn som hela spektaklet ska äga rum. Det är därför som de bjuder på mousserande och goa kakor!

Angående flygningen hit så hade jag sätet bredvid mig ledigt ända tills den grekiska damen på 4D bestämde sig att kalla på flygvärdinnan och fråga om hennes väninna kunde sitta på 4E. Inga problem. Då sa jag till den danske flygvärdinnan att där rök min seatblock som ebg. Du har inte alls någon seatblock blev svaret. Nehepp, men att fråga mig om det var okej att någon satte sig på det tomma sätet gick inte för sig. Ska kolla upp vad reglerna säger. Har för mig att ebg får block i mån av plats och när jag kollade sätet igår i Expertflyer och idag i Sas app så var sätet ledigt.

Så. Nu har jag gnällt av mig och återgår till mina vänner Gin och Tonic som precis har anlänt ;)

Attachments

• ForumRunner_20140510_163945.png
    ForumRunner_20140510_163945.png
    560,8 KB · Visningar: 279
..... Då sa jag till den danske flygvärdinnan att där rök min seatblock som ebg. Du har inte alls någon seatblock blev svaret. Nehepp, men att fråga mig om det var okej att någon satte sig på det tomma sätet gick inte för sig. Ska kolla upp vad reglerna säger.....
Jävla danskerne - there we go again :) Tak for billedet fra loungen! Tell them to keep it up....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen