Hann aldrig med ett besök i loungen på AGP, eftersom incheckningen ink köandet tog 50(!!!) minuter!
Var vid incheckningen vid 11:00. De hade två diskar för SAS Go och en för Plus. Men alla stod huller om buller. I Plus/Goldkön torde 75% av alla inte höra hemma där, men det struntades det fullkomligt i. Jag hörde också hur folk var osäkra på var de skulle stå.
Sedan visste inte hon som satt i incheckningen hur man la till en sträcka och sa att hon bara kunde checka in mig till ARN, fast jag skulle till KRN. Efter lite påtryckningar kallade hon på sin supervisor och så löste det sig till slut. Hann precis springa genom butiken, handla och sedan gå ombord som nästan sist.
I OSL hann jag precis gå på toaletten samt dricka ett glas rött i loungen innan det var dags för boarding, trots förseningen.
Securityn körde nämligen varianten "noggrannare än i USA". Av med kavaj, bälte - PIP- av med skorna - PIP - särskilt utvald för kontroll ink tafsande under fötterna (den har de aldrig gjort på mig i USA) - CHECK!
Vid boarding ropades det ut att resande med infants samt business class var välkomna ombord först.
Var ett tag sedan SAS hade business class på OSL-ARN...