Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i Apartment Loungen på CPH och äter lite lunch i väntan på AY666. Blir en midsommar helg i Tallinn och Helsinki.

Sitter i SL på ARN T5 nu och äter frukost. En av damerna i entren hade folkdräkt på sig vilket livade upp lite.

Dock måste jag säga att man får en hel del konstiga blickar när man kommer i sandaler, shorts, t-shirt och kavaj. Det verkar inte vara den vanligaste kombinationen...

Insläppt efter många om och men i loungen på TLL. Först funkade det inte att komma in med BAEC Silver, men när jag vägrade ge mig så hette det att jag minsann inte kunde gästa med det kortet. Då påpekade jag att det kunde jag visst göra enligt OneWorlds regler (samt att loungen är listad på deras hemsida), vilket ledde till att den nu betydligt surare tanten började bläddra i en pärm med regler för olika kort och bolag.

Efter en stunds bläddrande samtidigt som jag blev upplyst om att detta minsann var Tallinns flygplatslounge och inte Finnairs kom hon fram till att jag kunde gästa en - dock bara familjemedlemmar. Då fick hon svaret att det inte var några problem då det var min sambo jag hade med mig. Hon försökte då protestera med att vi hade olika efternamn men insåg att jag inte tänkte låta detta bero så vi blev insläppta. Dock utan någon välkomstfras...

Sitter i Turkish Airlines International CIP lounge... Började fundera på vem jag skulle ta in som gäst, min mor eller min svåger. Blev mycket enklare när svågern sa att han skulle gå runt och shoppa lite :)

Annars är det som vanligt här, mycket att äta och dricka. Ganska tomt just nu vilket är väldigt skönt. om drygt en timme år flyget mot ARN, hoppas att det inte blir några förseningar som det var för 5 dagar sen...

Hälsningar från Asianas lounge i Seoul (alldeles för tidigt på morgonen för att vara söndag). Trevlig lounge men matutbudet kunde ha varit större.

Sitter i Thai Royal Silk på Taipei Taoyan Airport. Oväntat lite folk här då det trots allt är en A330 som ska fyllas. Men, trevligt med en halvtom lounge.

Är nu i scandinavian logen i kph.
Var inte inte i logen i Stockholm men det var säkert bra där också.
Inte mycket folk men lugnt och trevligt.
Väntar att borda SK 997 till PVG senare.

Snabb visit SAS Got lounge, tomt här idag...både på folk och mat. Några ostar / sallad och bröd. Blir SK till LHR och hoppas kunna få en sista riktig champagne?!...

Jag, sambon, blev lite irriterad att tanten inte ens hade vett att be om ursäkt för sitt "fel"... Hon verkade inte vilja jobba alls... men jag fick mina kaffen, lite vila och rökpauser i rökrummet på plan 2 :)

Insläppt efter många om och men i loungen på TLL. Först funkade det inte att komma in med BAEC Silver, men när jag vägrade ge mig så hette det att jag minsann inte kunde gästa med det kortet. Då påpekade jag att det kunde jag visst göra enligt OneWorlds regler (samt att loungen är listad på deras hemsida), vilket ledde till att den nu betydligt surare tanten började bläddra i en pärm med regler för olika kort och bolag.

Efter en stunds bläddrande samtidigt som jag blev upplyst om att detta minsann var Tallinns flygplatslounge och inte Finnairs kom hon fram till att jag kunde gästa en - dock bara familjemedlemmar. Då fick hon svaret att det inte var några problem då det var min sambo jag hade med mig. Hon försökte då protestera med att vi hade olika efternamn men insåg att jag inte tänkte låta detta bero så vi blev insläppta. Dock utan någon välkomstfras...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen