Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Besökte Wiens nya Skylink terminal under eftermiddagen samt Austrians nya Senator lounge som öppnade för mindre än tre veckor sedan. Riktigt fräscht även om själva piren kändes något för stel i designen för min smak. Reportage med bilder kommer...

Trevlig flygning med Austrian Airlines efteråt. Austrian hade till att börja med fixat seat blocking i economy vilket förstås alltid är trevligt. Jag visste faktiskt inte att Austrian hade detta, trodde bara det var Lufthansa.

Precis när ombordstigningen är klar kommer pursern fram, tilltalar mig med namn, välkomnar mig ombord och frågar om hon kan göra något för mig. Allt på tyska förvisso, men det funkar ok.

Riktigt trevligt! :) Det hör verkligen inte till vanligheterna att man på en flygning inom Europa i economy blir välkomnad på detta sätt. Stor tumme upp!! Jag tror att jag var den enda ombord som var Senator, eller hade status överhuvudtaget kanske. Blev väl omhändertagen resten av flygningen även om economy förstås alltid är economy.

(Mitt 4000:e inlägg förresten...)

Gött Jacob med 4000e inlägget ;) . Själv kollar man fotboll i SC Lounge LHR i väntan på SK534 till ARN. Flög hit från GOT och fick champagne på flighten ;).

Sala VIP i Alicante. Lämnar sol och trettio grader för regn och rusk i CPH. Fick som väntat inte gästa min polare som flyger FR till NYO (32 EUR inträde...). Själv ska jag med SK4674 till OSL. Fördriver tiden med att dricka kaffe och läsa BC.se!

(Lite sent, men men) inatt besökte jag LH SEN loungen på DXB innan det bar av hemmåt med OS. I VIE var min connection lite för tight för att besöka loungen så det blev att gå direkt til gaten och sedan hem.

Nu (ca 8h senare) är jag tillbaka på ARN och sitter i SL på T5 i väntan på att flyga över till Oslo.

Och jag sitter i SL i Oslo och väntar på SK463 till Köpenhamn. Trevlig flygning från Alicante.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen