Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu i mitt andra hem, aka SL lounge ARN T5. Relativt lungt här just nu. Om någon har vägarna förbi så sitter jag längst in i loungen, i de blå sofforna precis bakom telefon-rummet.

Sommar hälsningar från SAS Scandinavian Lounge i ARN T5.

PS: Är jag den enda som störs av alla "This is the final call to Norwegian flight DYXXX to XXXX". Snart går jag till check in disken och ber att de stänger av högtalarna. Med dagens teknik borde det vara möjligt att spela bara meddelanden som gäller SAS partner flygbolag. Jag skickar feedback till SAS. :)

PS: Är jag den enda som störs av alla "This is the final call to Norwegian flight DYXXX to XXXX". Snart går jag till check in disken och ber att de stänger av högtalarna. Med dagens teknik borde det vara möjligt att spela bara meddelanden som gäller SAS partner flygbolag. Jag skickar feedback till SAS. :)

Eller varför inte helt sluta ropa ut meddelanden från DY, haha;)

Jag håller givetvis med om att det inte är nödvändigt med annan information än från bolag inom A* i en SAS-lounge

Med dagens teknik borde det vara möjligt att spela bara meddelanden som gäller SAS partner flygbolag. Jag skickar feedback till SAS. :)

Jo med dagens teknik kommer vi nog ännu längre. Varför inte bara ropa ut de flyg som lounge besökarna faktiskt ska flyga med. Man scannar ju trots allt BP vid receptionen, så utifrån den informationen borde man ju enkelt kunna få reda på vilka avgångar som är relevanta för besökarna i Loungen. Men det lär nog ta många år innan det blir verklighet.

När jag var i Mexico för några år sedan så var högtalarsystemet trasigt, så det gick en gubbe med en megafon och ropade ut flighterna.... (dock inte i loungen utan vanliga hallen) :D

BKK en av TGs Royal Silk Lounges, mittemot gate D2 för tillfället. Blir dock strax utslängd då de stänger i några timmar.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen